سردار هادیانفر گفت: افزایش آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی در جهان بیانگر کشته شدن یک نفر در هر ۲۴ ثانیه در جادههای دنیاست.
به گفته او عواقب مالی سوانح ترافیکی فراوان است. در کشورهای با درآمد کم و متوسط، مرگومیر ناشی از سوانح ترافیکی، بین دو تا هفت درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص میدهد.
سردار هادیانفر گفت: تحقیق مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد، هزینههای اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر هشت درصد تولید ناخالص داخلی است.
هزینه مذکور برای سال ۹۰ ، معادل ۵۱۹ هزار میلیارد ریال بوده است.
هادیانفر گفت: برای هر انسانی احتمال ارتکاب خطا در رانندگی وجود دارد، ولی نبایستی با این وجود کشته یا مصدوم شود. در این زمان در صورتیکه خودرو ایمنی کامل داشته باشد و راه هم دارای استانداردهای ایمنی باشد باید بتواند در ابتدا از خطا و وقوع حادثه جلوگیری کند و در صورت وقوع حادثه کمترین آسیب به راننده و سرنشینان وارد شود. یکی از علتهای رواج نیافتن این نگاه در کشور ایران، مقاومت خودروسازان برای اصلاح و ایمن سازی تولیدات خود است که ادامه این روند تداوم تلفات رانندگی و از بین رفتن سرمایههای کشور است.
به گفته رئيس پليس راهور ناجا هر چند اقداماتی در این زمینه صورت پذیرفته، ولی در مقایسه با استانداردهای دنیا و به منظور دستیابی به کاهش تصادفات راه درازی در پیش است.
در یخچال خانه اوج هنر رو به نمایش گذاشتیم با یک نوار مغناطیسی،در روی درب یخچال!ولی همون نوار مغناطیسی رو به صورت معکوس عمل و صد البته قوی تر،در سپر های خودرو هامون قرار نمیدیم،یعنی واقعا غیر ممکنه!
ای کاش توان مالی داشتم و تک تک ایده هامون رو به اثبات میرسوندم،نه اینکه ازم بدزدند و ببرند ولی قسم میخورم اگر عمری داشته باشم از طریق فرزندانم به خیلی از ایده ها و تحقیقات ام جامه عمل میپوشانم.
عدم توحه به جلو رعایت نکردن سرعت مجاز دربزرگراهها چرا اینطوری هست مگر آیین نامه امتحان نمیدهند شاید نیاز باشد واکسنش رو تزریق کنن