رییس دانشگاه پیام نور کردستان:

رمضان، ماه وحدت و همبستگی بیشتر بین مسلمانان است

احمدی گفت: رمضان ماه وحدت و همبستگی بیشتر بین مسلمانان است، در این ماه پرخیر و برکت اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مساجد و تکایا گردهم می‌آیند و به عبادت می‌پردازند.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت:  امروز در وبیناری با عنوان رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی که به همت این دانشگاه برگزار شد گفت: رمضان ماه خودسازی انسان است چراکه در این ایام مبارک مسلمان‌ها می‌توانند ارتباط نزدیک تری با پروردگار خویش برقرار کنند.

دکتر یعقوب احمدی گفت: روزه یکی از فرائض دین مبین اسلام و مشترک بین مسلمان‌ها با مذهب مختلف بوده و همین عامل اصلی ایجاد وحدت و همدلی است.

او می گوید: هر منطقه و استانی در ماه پرخیر و برکت رمضان آیین‌های خاص خود را دارند، همه ما باید حافظ آیین‌های مذهبی منطقه خود باشیم و همواره در برنامه‌های مختلف به آن بپردازیم.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: در این ایام مبارک مردم سنی و شیعه استان کردستان در محافل جزء خوانی قرآن کریم، افطاری‌ها و شب‌های قدر در کنار هم به ذکر و یاد خداوند متعال می‌پردازند و این خود جشن وحدت و انسجام است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این وبینار  گفت: زبان، چشم، گوش هر مسلمانی در این ماه باید به نوعی روزه باشد، براساس روایات و احادیث خداوند متعال به همه روزه داران اجر و پاداشی بزرگ عطا می‌کند.

ماموستا فایق رستمی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند ماه رمضانی ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک و برکت و رحمت را بر همگان نازل می‌کند.

او می گوید: در این ایام مبارک اطعام نیازمندان و فقرا یکی از موارد مهمی است که می‌طلبد همه مسلمان‌ها در حد توان خود در این کار خیر شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار