استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های دولت و دست‌اندرکاران در این استان در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی مردم است.

استاندار اردبیل می گوید: از همین رو تمام تلاش دولت و مجموعه‌های حمایتی بر این اساس برنامه‌ریزی شده است که در تامین حداقل‌ها و استانداردهای اولیه با همراهی مردم و گروه‌های جهادی گام‌های اساسی برداشته شود.

به گفته او، مجموعه حاضر منتسب به قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل (ع) است که با توصیف خصائل و منش آن بزرگوار همواره در برطرف کردن نیازهای مردم بویژه خانواده‌های بی‌پناه زبانزد بوده است.

عاملی در ادامه از ساختمان قدیم و جدید مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کرد و در مورد تکمیل برخی از قسمت‌ها و بخش‌های مرکز از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از سایر ظرفیت‌های استان قول‌ مساعد داد.

تسهیل شرایط عبور و مرور مردم در مراجعه به ساختمان جدید مرکز، استفاده از ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش‌های احداثی جدید، دعوت از سرمایه‌گذاران برای تجهیز مرکز، پیگیری و تامین آب آشامیدنی با تعرفه مناسب و تلاش به منظور کسب درآمد پایدار به سود توانخواهان از دیگر مطالباتی بود که در این بازدید به آنها پرداخته شد.

بزرگترین مرکز توانبخشی معلولین ذهنی استان اردبیل با نام "حضرت ابوالفضل (ع)" سال ۱۳۸۱ با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ظرفیت نگهداری (شبانه‌روزی) ۲۰۰ نفر از معلولان عقب مانده ذهنی به بهره‌برداری رسید.

از بعد خانوار در مجموع ۵۸ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و در حال حاضر از ۳۸ هزار پرونده موجود در بهزیستی این استان حدود ۳۲ هزار توانخواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری استفاده می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.