در کنفرانس «نداء القدس» اعلام شد رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود، حملات علیه مسجد الاقصی را تشدید کرده است.

در بیانیه پایانی کنفرانس «نداء القدس» که در قدس اشغالی برگزار شد، آمده است: اتفاقی که اکنون در فلسطین و به طور مشخص در قدس و مسجد الاقصی روی می‌دهد، تحول خطرناک انسانی در مسیر نبرد سرنوشت سازی است که نتایج آن آینده فلسطین و سرتاسر منطقه را مشخص خواهد کرد و جایی برای آن نیست که آزادگان شرافتمند از مسئولیت در قبال آن شانه خالی کنند.

این کنفرانس، حملات بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی را دنبال رو تحقق برخی اهداف عنوان کرد؛ از جمله تسلط رژیم صهیونیستی بر مسجد الاقصی به عنوان مقدمه‌ای برای احداث معبد ادعایی، استفاده از فضای عادی سازی روابط و سستی کشور‌های عربی و غیر عربی در به رسمیت نشناختن این تسلط، انتقام از شکست‌های روحی و غیر روحی دشمن از قیام رمضان گذشته و نبرد «سیف القدس» تا شکست‌های اخیر آن در دل شهرک‌های بزرگ صهیونیست نشین به دست جوانان شجاع فلسطینی و پس از آن‏، شکست در مقابله با قهرمان‌های اردوگاه ها. تحقق پیروزی ولو در سطح کم در مسجد الاقصی به ایجاد شکاف بین جامعه، ارتش و گروه‌های صهیونیستی کمک می‌کند.

شرکت کننده در این کنفرانس تاکید کردند که اتحاد ملت فلسطین در سرتاسر خاک فلسطین و اردوگاه‌های پراکنده در حمایت از قهرمانی‌های جوانان فلسطینی و قیام قدس برای دفاع از مسجد الاقصی، نشان دهنده وضوح مسیر این ملت و شکست طرح صهیونیستی است که دشمن همواره از طریق آن برای از بین بردن وحدت فلسطینیان و سوق دادن آن‌ها به شانه خالی کردن از مسئله به حق خود تلاش کرد.

در این بیانیه از آزادگان جهان درخواست شد که با آرمان فلسطین همبستگی واقعی داشته باشند و به مسئولیت‌های خود در قبال آینده عدالت، امنیت و صلح جهان عمل کنند و انسان‌های شریف در کشور‌های اسلامی با سازشکاری در مقابل دشمن با عادی سازی روابط مقابله کنند تا عزت ملی خود را حفظ کنند.

در کنفرانس نداء القدس اعلام شد: دشمن باید بداند که عادی سازی روابط که برای فرار به سمت آن تلاش می‌کند تا خود را متقاعد کند که پیروز شده است، چیزی جز سراب و توهم نیست و تا وقتی که فلسطینیان آن را به رسمیت نشناخته اند، رسمیت نخواهد داشت.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر آزادی هر وجب از خاک فلسطین از چنگ اشغالگران و برافراشتن پرچم فلسطین تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار