سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با استقبال گسترده همشهریان، تا ۳ اردیبهشت ماه ۳۸۰ هزار و ۴۱۳ دز واکسن به گروه‌های هدف این شهرستان تزریق شده است.

دکترمحمدکاظم وکیل به تاثیر واکسیناسیون کرونا در کاهش میزان مرگ و میر‌های کرونایی در شهرستان اشاره و گفت: در این مدت تعداد ۱۶۱ هزار و ۴۰۸ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که به ۱۴۵ هزار و ۴۱۹ نفر از آن‌ها دز دوم و ۷۳ هزار و ۵۸۶ نفر نوبت سوم واکسن نیز تزریق شده است.

او گفت: واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهترین راه مقابله با همه گیری کووید-۱۹ است و افراد واکسینه شده می‌بایست شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شست و شوی دست ها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه از تلاش‌های مدافعان سلامت و همراهی و مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های عضو ستاد کرونای شهرستان به ویژه ناحیه مقاومت بسیج سپاه و آموزش و پرورش شهرستان در مقابله با کرونا قدردانی کرد.

او گفت: ۳۲ هزار و ۱۰۱ مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شده است که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۶۴ نفر بهبودی قطعی یافته و متاسفانه ۴۸۸ نفر از همشهریان قربانی کرونا شدند و ۲۴۹ نفر در قرنطینه و تحت درمان هستند.

وکیل همچنین ضمن تشکر از اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و ارتقاء سواد سلامت جامعه در پیشگیری از بیماری و مشارکت در واکسیناسیون کووید-۱۹ بر تداوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت بر عدم ساده انگاری و بی تفاوتی نسبت به کرونا و اهمیت تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز سوم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید نمود و درخواست کرد همه‌ی مردم و مسئولان همچنان مدافعان سلامت را تا مهار کامل بیماری یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.