رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه تعطیل‌شده سقز با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی از احیا مجدد فعالیت و بازگشت کشتارگاه مرغ شهرستان سقز به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه اشتغال مستقیم ۵۵ نفر فراهم شده است.

به گفته او: این اقدام در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری؛ رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه و با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضایی به‌ویژه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: این واحد تولیدی به سبب مشکلات پیش آمده بیش از ۲ سال و نیم تعطیل شده بود که با راه‌اندازی مجدد آن، کمک شایانی به اشتغال‌زایی در منطقه خواهد شد.

او گفت: مشکلات این مجموعه شامل مشکل زیست‌محیطی ناشی از پسماند کشتارگاه، عدم رعایت استاندارد‌های دامپزشکی، عدم تخصیص انشعاب گاز صنعتی، بدهی مالیاتی و متناسب نبودن تخصیص آب با عملکرد کشتارگاه بود، که خوشبختانه با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همکاری موثر ادارات اجرایی این شهرستان حل و فصل شد.

حسینی می گوید: سپردن تعهد از سوی مالکان این کشتارگاه به اداره محیط زیست موجب رفع موانع خواهد شد.

به گفته او:این کشتارگاه صنعتی هم اکنون فعالیت خود را با ظرفیت روزانه ۱۴ هزار قطعه مرغ زنده آغاز کرده و توان تامین مرغ شهرستان‌های مجاور سقز را نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.