کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سامانه بارشی از اوایل شب یکشنبه استان را در بر می‌گیرد که بارش‌های آن تا پایان هفته ادامه دارد.

خبات قمری اظهار داشت: بارش‌های این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه بیشتر نیمه غربی استان را شامل می‌شود، اما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به صورت فراگیر سایر نقاط را نیز در بر می‌گیرد.

او گفت: بارش‌های این سامانه بیشتر در بعدازظهر‌ها اتفاق می‌افتد و رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه از جمله پیامد‌های احتمالی این سامانه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: با توجه به احتمال بارش تگرگ، احتمال آسیب به باغات کشاورزی وجود دارد که لازم است کشاورزان در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشند.

قمری گفت: دمای هوای سطح استان نیز در هفته جاری خُنک‌تر می‌شود و به صورت میانگین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

او می گوید: در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز امکان شکل گیری گرد و غبار در استان وجود دارد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در شهر قروه با دمای منفی ۴ درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.