آقای منوچهر منطقی گفت: یکی از مواردی که به کاهش تقاضاهای کاذب در بازار خودرو میانجامد، واردات خودرو است؛ بنابراین برای تنظیم بازار خودرو به واردات به دید مثبت نگاه میکنیم.بنابراین هر زمان نهادهای بالادستی اجازه دهند کار را اجرایی خواهیم کرد.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت می گوید: یکی از محورهای دستورالعمل ۸ مادهای رئیسجمهوری به وزیر صمت، واگذاری سهام دولتی شرکتهای خودروسازی بزرگ است و یک دوره زمانی نیز برای آن پیشبینیشده است. بنابراین در دوره زمانی موردنظر (۶ ماهه) این اتفاق خواهد افتاد.
به گفته او؛ مشکل ریز تراشه که زمانی معضلی جدی برای صنعت خودرو بود برطرف شده و خودروسازان دنیا در تلاش افزایش تولید هستند. سعی داریم خودروهایی که تولید میشود و مستقیم بهدست متقاضی میرسد بیشتر شود تا چیزی بهعنوان خودروی ناقص نداشته باشیم.
به گفته آقای فاطمی امین وزیر صمت، سهام شرکت ایران خودرو بدین ترتیب است که هشت درصد سهام برای بانکهای صادرات، تجارت و ملت، ۵.۷ درصد سازمان گسترش و نوسازی، ۲۷ شرکت شرکت کروز، سه درصد صندوق بازنشستگی، پنج درصد آتیه صبا و ۲۵ درصد خود سهامداران هستند.
درباره شرکت سایپا همین روند است؛ ۱۷ درصد سهام برای سازمان گسترش و نوسازی، ۱۵.۶ برای صندوق بازنشستگی و فولاد، ۴۰ درصد هم خود سهامداری است که پدیده نادرستی است در شرکت سایپا هم مجمع ترکیبی انتخاب و مدیرعامل و هیات مدیره تعیین شدند.
حرف زدن خرجی ندارد... پس بگو در راه خدا
توی زمان مدیریت ایشان چه اتفاقی افتاد
دوباره نقشه دارن جیب مردم رو بزنند
ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه.
گند زد به صنعت خودرو سازی // حالا هم رفته تو هوا و فضا را هم گند بزنه
جائیکه مایه فساد باید درش رو گل گرفت
واقعا تاسف میخورن برای کشورم ایران اسلامی
جناب آقای متطقی جنابعالی که چندین سال پیش در صنعت ایران خودرو بودید چرا به دو مدیریت سایپا وایران خودرو
توجهی نکردید ورفتید به فضا توجه نمودید.
به قولی زمینیان را رها کرده وفضارا گرفتید واقعا چرا؟!
البته صنعت هم نمیشه گفت : چون 75 درصد قطعات از چین وارد میشود : حتی برای خودروی و موتور ملی.
روح برادران خیامی شاد باد که با دست خالی خدمات بزرگی به صنعت خودروسازی کشور کردند.