تمام خودروسازان بزرگ دنیا، هزاران خودرو از محصولات معیوب خود را فرا خوانده‌اند تا بی‌هیچ هزینه ای، ایراد‌ها را برطرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  فراخوان ۸۱۷ هزار خودرو تسلا، فراخوان ۴۱۰ هزار خودروی کیا و فراخوان ۷۰۰ هزار نیسان  و ...؛ این روز‌ها بسیار پیش آمده در فضای مجازی اخباری متفاوت از فراخوان خودروسازهای مطرح دنیا را ببینیم. فراخوان هایی که باعث شده خودروسازان بزرگ دنیا،  مشغول رفع جزئی ترین مشکل در محصولات خود هستند.

در این بین احتمالا این پرسش به وجود می آید که چرا هیچ وقت از خودروسازان داخلی فراخوانی نمی بینیم؟ سال های زیادیست تصادفات جاده ای زیادی رخ می دهد و بابت کیفیت پایین خودروها، افراد زیادی جان خود را از دست می دهند اما فراخوانی برای رفع نقص صادر نمی شود.

چرا خودروسازان داخلی فراخوان ندارند؟

آیا عیب و ایراد‌ها آنقدر جزئی و کم اهمیت است که صدای مشتری را در نمی‌آورد و خودروساز را وادار به فراخوان نمی‌کند؟

علیلو کارشناس صنعت خودرو می گوید: خودروسازان ادعا دارند که استانداردهای ۸۵ گانه را روی ساخت خودروها اعمال می کنند؛ اما چه کسی می تواند بگوید اعمال نشده ؟ هیچ کس چرا که خودروسازان قدرت دارند و دولت از آنها حمایت می کند.

در تمام دنیا دولت خودروساز را وادار می کند تا به محض دیدن عیب و ایرادی در خودرو، فراخوان بزند، اما در ایران اینگونه نیست. 

گزارش - روزانه، هزاران هزار مشکل در خودرو‌های داخلی رخ می‌دهد، اما دریغ از یک فراخوان!
 

در جدول بالا، تعداد فراخوان‌های سازندگان خودرو را می بینید؛ بر اساس محاسبات فعلی، در دنیا  ۳۰.۳ میلیون خودروی سواری به دلیل نقص ایمنی در سال ۲۰۲۰ فراخوان شدند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱، این رقم به بیش از ۱۸.۶ میلیون خودرو رسید.

با بیش از ۴۰۰ فراخوان، ولوو، هوندا و میتسوبیشی بدترین تولیدکنندگان در سال ۲۰۲۰ به شمار آمدند؛ با ۳۲۸ فراخوان و درگیری بیش از ۷ میلیون خودرو، تویوتا بیشترین خودرو‌های سواری را به دلیل مسائل ایمنی فراخوان کرده است.

پس از آن هوندا با ۵.۸ میلیون خودروی سواری و فورد با حدود ۵ میلیون دستگاه خودرو در صدر فراخوان ها قرار دارد. تسلا (۱۳%)، مزدا (۲۶%)، جنرال موتورز (۵۳%) و جگوار لندرور (۷۵%) کمترین نرخ فراخوان را در سال ۲۰۲۰ داشتند. خودروسازان آلمانی BMW، فولکس واگن و دایملر به ترتیب ۱۲۶، ۱۲۱ و ۸۶ درصد فراخوان کرده اند.

بیشترین فراخوانی که طی سال ۲۰۲۱ صورت گرفته مربوط به حفاظت از سرنشینان بوده است؛ در حالی که تجهیزات الکتریکی/الکترونیکی ۱۷.۵ درصد و سیستم انتقال قدرت کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

 

جدول بیشترین نقص

بخش‌های دیگر مانند شاسی (۸%)، سیستم ترمز (۶%)، بدنه (۴%)، سیستم فرمان (۲%) و سایر مجموعه‌ها (۱%) نقش کوچکی دارند. با حجم فراخوان کمی کمتر از ۲.۷ میلیون خودرو یا سهمی در حدود ۱۵ درصد، نقص نرم افزار داشته اند. 

علیلو می گوید: وقتی این بنگاه تولیدی که در اصل مال خود دولت است، تحت تصدی و مدیریت اوست، خودش به خودش نمی تواند فراخوان بزند. باید اصلاح ساختار در دولت و صنعت خودرو صورت گیرد.

تصادفی که در بهبهان صورت گرفت، پلیس راهور ۳ بار اعلام کرد که کیسه های هوای بیش از ۹۰ درصد خودروهایی که در داخل ساخته شده بودند، باز نشد.
هادیانفر پس از این تصادف، خودروهای ساخت داخل را مشابه ارابه مرگ توصیف کرد که پس از آن خودروسازان تنها در یک برنامه تلویزیونی یک توجیهی مطرح کردند و پس از آن دیگر خبری از رسیدگی نیست.

علیلو می گوید: در دنیا کافیست ایربگ یک خودرو باز نشود و جان سرنشین به خطر بی افتد، تمام دستگاه ها وارد می شوند و خودروساز را توبیخ می کنند اما در ایران اینگونه نیست.

مسایل اقتصادی، فرهنگ خاص ایرانی‌ها، ضعف نظارت بر مباحث کیفی خودروها، وضعیت مالی نامناسب خودروسازان و همچنین، کمبود ظرفیت پذیرش در تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز، از جمله مسایلی است که کارشناسان در زمینه عدم فراخوان از سوی خودروسازها، روی آن دست می‌گذارند.

آخرین فراخوان در کشور، برای سال ۹۲ بوده!

کافیست گشتی در فضای مجازی بزنیم و آخرین فراخوانی که از طرف خودروسازان آمده را ببنیم که متعلق به سال 92 است! این در شرایطی است که بار‌ها شنیده‌ایم و احتمالا خواهیم شنید که غول‌های خودروسازی دنیا، دست به فراخوان محصولات خود در سطحی وسیع می‌زنند.

بسیار پیش آمده که خودرویی ساخت داخل و صفر کیلومتر، از همان ابتدا با مشکلاتی بعضا اساسی رو به رو بوده‌اند، اما فراخوانی انجام نشده و مشتری، خود به تعمیرگاه می رود. 

این روزها زمانی که سری به نمایندگی خودروسازان می زنیم، انواع خودروهای صفر کیلومتر را می بینیم که با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

یکی از افراد، سال گذشته در قرعه کشی خودرو برنده می شود، اکنون که یک سال از خرید این خودرو نگذشته است، تاکنون 3 بار سیلندر این خودرو تعویض می شود و نمایندگی خودروساز گفته است خودرو را فعلا حرکت ندهید تا مشخص شود ایراد از خودرو است یا در اثر عوامل دیگری خراب شده است! 

در بازار‌های بزرگ جهان، با آن رقابت سرسختانه و میلیمتری که میان خودروسازها وجود دارد، طبعا کوچک‌ترین عیب و خطایی بازار آن‌ها را به خطر می‌اندازد و اوضاع شان را به هم می‌ریزد، اما در خودروسازی ایران داستان چیز دیگری است. 

در تمام دنیا، خودروسازها حتی کوچک ترین مشکل را مشکلی بزرگ می دانند و برای رفع آن فراخوان می زنند، به طور مثال،  ۸۱۷ هزار خودروی تسلا با مشکلی نرم‌افزاری در سیستم هشدار کمربند ایمنی مواجه شدند؛ این خودروساز آمریکایی ضمن صدور فراخوان برای این خودرو‌ها اعلام کرده که به‌زودی این مشکل را با به‌روزرسانی OTA به صورت کاملا رایگان رفع می‌کند. 

حال اگر برای گارانتی دوره ای به نمایندگی خودروسازان برویم، اگر از یک حدی بیشتر خودرو مشکل داشته باشد، مابقی هزینه ها به گردن خود مالک است!

در حال حاضر نیز که برخی خودروسازان خیال خود را راحت کرده و سیستم ارائه خدمات پس از فروش را اینترنتی کرده‌اند، تا دیگر با ازدحام و اعتراض مشتریان در نمایندگی‌های مجاز خود مواجه نباشند. این موضوع نیز البته به نوعی با عادی بودن وجود عیب و ایراد در خودرو‌های داخلی و عدم اعتراض مشتریان مرتبط است، که اگر این گونه نبود، تجربه فراخوان سبب می‌شد تا آنها، ظرفیت تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز خود را افزایش دهند و آمادگی لازم را در برابر فراخوان های احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
توروخدا خودروی ما رو تحویل بدید ۲سال شد سایناsهنوز خبری نشد ۱۴۰پول دادم..دلسوزی مسئولی پیگیر تاخیر خودرها بشه...هیچکس جوابگو نبست ..چرا خون مردم وتو شیشه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تو ایران برای جان انسان هیچ ارزشی قائل نیستن مسولین رده بالا از بهترین ماشین ها روز دنیا استفاده می‌کنند کسی که مجبور است از ماشین ایرانی استفاده کند جانش برای مسولین هیچ ارزشی ندارد افسوس صد افسوس نمی توانیم حرفمان را بزنین حرف حق بزنی پیامت تایید نمی‌شود تو ایرانی با توجیح واقعا بچکانه کارشان پیش می‌رود کسی هم دم نمی‌زند دولت مردان ایرانی فقط منافع حرف اول را می‌زند جان انسان حرف آخر یه حساب سرانگشتی ببینید چقدر جان مردم گرفته شده که تو هیچ جنگی این چنین آماری نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ایزانی
۱۴:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کل کشور رو سرطان مافیا و باندبازی و فساد فرا گرفته، این کشور قابل درمان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش به جای پرداختن به مصداق های یک مشکل به علت آن هم می پرداختید. چرخه معیوب رقابت در بازار خودرو بر اثر دولتی بودن و انحصار. منع واردات. رد شدن طرح های مجلس توسط مجمع و شورای نگهبان نهاد های بالادست این دو شورا...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اگه ۶ ماه خودرو صفر کیلومتر نخری نمیمیری! اونا ورشکست میشن! به خاطر سود خودت داری خودت و خانوادت و تمام مردم کشورتو بدبخت میکنی؟ میدونستی مردم قشر متوسط عراق هایلوکس و لندکروز سوار میشن! میدونستی ایران ثروتمندترین کشور جهانه ! میدونستی ۲۰۶ و ۴۰۵ و پراید ۳۰ سال قبل تو کشورههای دیگه از رده خارج شدن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
به همگی پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس راجع به مافیای صنعت خودرو را حتما حتما ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اگر قرار به فراخوان باشه باید همشون را اوراق کرد یک بار دیگه ساخت اون مال کشور های دیگه هست که واسه تولیداتش ن و راضی نگه داشتن مشتری دست به هر اقدامی می‌زنند نه ایرانی ها که اگر یه برگ کاغذ به عنوان سند بهشون بدن بگن برید خودتون بسازید اقدام به صف کشیدن کنند التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دقیقاً همین کار رو هم باید با مسئولین مملکت کرد، وگرنه نتیجه نمیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بزرگواران عزیز تا حالا شنیدید که چاقو دسته خودش رو ببره...
Iran (Islamic Republic of)
ایلار
۱۴:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
مشکل از خودمونه که ایران خودرو و سایپا یا هر کوفتی اسمشه،ما مردم عادی اگر نخریم فقط یک ماااه یک ماه نخریم کافیه تا فکری بحال این ابو قراضیه آدم کش میکنند،وقتی اونا مارو خر فرض میکنند و ما خودمو پالون رو دوشمون میذاریم مسلما اونا هم هرجور دلشون میخواد ازمون سواری میگیریندواگر خر رون را تا آخر تو جایمونم بکنند تازه تشکرهم میکنیم و دنبال بقیه اش میگردیم...
Iran (Islamic Republic of)
فلانی
۱۴:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
لطفا ببندین . خوبه حداقل اینا فراخان میدن هودرو سازای ایرانی فراخان هم نمیدن فقط هر چی شد میگن مشکل از مصرف کننده است .
من حالم از هر چی کالای ایراتی هست بهم میخوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
محاکمه وزیر صمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من خواننده سایت شمام.
ولی لطف کنید اگر آمار خارج را درآوردین برای ایران رو هم دربیارین بگین نه لینکه فقط بگین نداره.
پس این همه کاری که تو نمایندگیا هر روز داره انجام میشه چیه ؟ نکنه فکر کردین همش تعویض روغن و فیلتره.
واقعیت اینه که فراخوان داریم شما بلد نبودی اطلاعاتشو دربیاری
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
تیبا صفر بردم نملیندگی میگم واسه چی دنده عقب صدا میده. میگن همه همینجوریه مشکل نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
تو ایران مگه بجز دزدی کردن و خیانت کردن چیز دیگه داریم...وقتی میگن مرغ همسایه گازه واقعا درست گفتن...توصیه میکنم اگر امکانشو دارین یکبار خودرو ساخت کشورهای خارجی رو سوار بشین وبعد بیاین این فرغونهای ایرانی رو سوار بشین تا ب خیانت وجنایتی ک درحق ما مردم ایران میشه پی ببرین..فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
به نظر شما اگر یک بقالی ترازوی خودش را دستکاری کند و کم فروشی شود چه حکمی دارد اگر شیر فروش آب در شیر بریزد و بفروشد چه کاری انجام داده است واقعاً تمام این موارد که ما ملت سر همدیگر کلاه میگذاریم گناه کبیره و محکوم ومجبور به پرداخت غرامت و اجرای حکم وقصاص می‌باشد اما متأسفانه این احکام و قوانین چرا در مورد خودروسازان و یا افراد خاص اجرا نمیشود حتی اگر سالانه جان مردم بیچاره را میگیرد واقعاً اجرای حکم وقصاص خداوند متعال فقط وفقط برای مردم بیچاره است
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
شاید باورش سخت باشه(ولی با یک مثال کوچک میبینید که امکان پذیره)،خودروهای آینده نه چندان دور هرگز با هم تصادف،برخورد،یا...نمیکنند،
با کمترین هزینه میشه این کار رو انجام داد حتی روی همین خودروهای داخلی در حال تولید،(مثال وقتی دو قطب آهن ربا همدیگه رو دفع میکنند چطور هنوز سپرهای خودروهای نباید مانع برخورد و نزدیکی به هم بشوند،شاید بعضی ها بگن فلزات دیگر رو به خودشون جذب میکنند ولی وقتی بار دار مغناطیسی باشند هرگز فلزی رو به خودشون جذب نمیکنند و فقط دافع هم نوع خودشون میشوند).
اگر ژاپن ها بسازند ما بلاشک الگو برداری میکنیم ولی اگر قرار باشه خودمون بسازیم قبول نمی کنیم....
باورش سخته ولی در کمتر از پنجاه سال آینده دیگه نه خودرویی تصادف میکنه نه هواپیمایی سقوط میکنه و نه هیچ محرک دیگه ای با این تکنولوژی به جایی برخورد میکنه،
ای کاش هر چه سریعتر روی این موضوع یک تیم دانشجویی تحقیق کنه و ما تبدیل به اولین کشور سازنده الگوی،استفاده از رانش مغناطیسی باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
آفرین فکر خیلی خوبیه شاید بشه اما اگه اینا به مسئولین کشور ما بگی طوری مسخرت میکنن که از به دنیا اومدنت پشیمون بشی.ولی امان از ایده های دزدی برخی مسئولین تمام راهاش را از قبل پیدا کردن .طوری سرمایه یه کشور را بالا میکشن که انگار از قبل وجود نداشته.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
شاید باورش سخت باشه(ولی با یک مثال کوچک میبینید که امکان پذیره)،خودروهای آینده نه چندان دور هرگز با هم تصادف،برخورد،یا...نمیکنند،
با کمترین هزینه میشه این کار رو انجام داد حتی روی همین خودروهای داخلی در حال تولید،(مثال وقتی دو قطب آهن ربا همدیگه رو دفع میکنند چطور هنوز سپرهای خودروهای نباید مانع برخورد و نزدیکی به هم بشوند،شاید بعضی ها بگن فلزات دیگر رو به خودشون جذب میکنند ولی وقتی بار دار مغناطیسی باشند هرگز فلزی رو به خودشون جذب نمیکنند و فقط دافع هم نوع خودشون میشوند).
اگر ژاپن ها بسازند ما بلاشک الگو برداری میکنیم ولی اگر قرار باشه خودمون بسازیم قبول نمی کنیم....
باورش سخته ولی در کمتر از پنجاه سال آینده دیگه نه خودرویی تصادف میکنه نه هواپیمایی سقوط میکنه و نه هیچ محرک دیگه ای با این تکنولوژی به جایی برخورد میکنه،
ای کاش هر چه سریعتر روی این موضوع یک تیم دانشجویی تحقیق کنه و ما تبدیل به اولین کشور سازنده الگوی،استفاده از رانش مغناطیسی باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
پیکان سوار
۱۳:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کاش برای خودروهای تولیدی این لگن سازهای وطنی مثل سایر کشورها ی دیگه که میزان خشنودی مشتری براشون ارزش داره از مردم همیشه در صحنه نظر بخوان نه از دولت و مجلس و غیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۳:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
درود، اینجا ایران است کسی به کسی پاسخ نمیدهد، مسئول نداریم، صنایع خودروسازیی که بیشتر مونتاژگر است تا سازنده، بابت این ارابه های مرگ پاسخگو نیستند، تعهدی به مشتری ندارند، خدمات درست و بر حق پس از فروش ندارند، کسی نیست که از ایشان بخواهد، نظارت دقیق و صالحه ایی وجود ندرد، فقط قیمت را با این بی کیفیتی بالا ببرند و از مشتری چول بگیرند، دیگر تعهدی در خصوص خودرو نیست، برای جلب مشتری در سایر کشورها رقابت سالم وجود دارد، خدمات درست پس از فروش وجود دارد، ایران خودروی معیوب و بی کیفیت تحویل مشتری میدهد که دارای هزار و یک مشکل است.تنها راه مبارزه با بی تعهدی این اصطلاحا خودروسازان، نخریدن این خودروهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سال 99 خودرو صفر سمند خریدم ، یک ماه بعد واشر سرسیلندر سوزاند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
چون خودروسازان ارزش براز جانو مال مردم قائل نیستند فقط و فقط پولو سود جیب خودوشون هستند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
ایران اگه بخوادفراخوان بزنه کشورخالی میشه ازماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خودرو ساینا صفر خریدم رفتم برای گارانتی اولیه در ۸۰۰ کیلومتر ماشین یاتاقان زده و حالا موتور صدای تراکتور میده و در جواب میگن روغن برسه به میل سوپاپ صدا قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
خوشنویس
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دوستان پروسه تولید خودرو درایران باکل دنیا فرق داره درایران مافیا"دولت وخودرو ساز باهم میسازن وبا هم میخورن ولی درکشورهای دیگه خورو ساز میسازه دولت استاندارد میده وپلیس به نقص فنی خودرو ها گیرمیده ولی ایا پلیس درایران میتواند به خودرو ساز گیر بدهد خیر چون همه سیستم دولتیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
با سلام، متاسفانه همه از صنعت خودرو دارن سود می‌برند چه کسی جلو اینها را بگیرد همه فریاد می‌زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
همه سود می‌برند بجز مردم و مصرف کننده بیچاره که تاوان این بی کیفیتی رو داره با جون و مالش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
حالا بیایید قضاوت کنید کار خودروسازان خارجی اسلامی است یا خودروسازان ما ؟! بانکداریشون هم که بویژه در ژاپن ربا نداره تازه هر کی پولشو بذاره تو بانک باید جریمه بده ! دروغم که اصلا نمیگن به کار و وجدان کاری و کیفیت و رعایت قوانین هم که خیلی مقیدن !.. پارتی بازی و رانت هم که ندارن و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فراخوان چی بدن خودرو صفر ده تا ایراد داره برا هر کدوم یخوان فراخوان بدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
این خووساز ها با مافیایی قدرتمندتر دولت دارن حمایت میشن هیشگی جلودارشون نیست تمام !!! اعصاب خودتون رو خورد نکنید بیشتراز این!!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۱:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خودمونیم ما مردمم کم مقصر نیستیم . داریم از ایرادات صنعت خودرو صحبت میکنیم و همزمان یه گوشه نگاهیم به سایت خودروسازا داریم که به محض باز شدن سایت ثبت نام کنیم . یه سوزن به خود و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
چکار کنن مردم اگه این اشغالا را نخرن چیکار کنن بشینن تا معجزه بشه یا فکر کردین مسئولان ما با نخریدن مردم و سختی کشیدن آنها وجدان درد میگیرن تا ۴سال آینده آشغال فروختن به مردم مظلوم ایران.تو نماز جمعه های یمن جدیدا برای مردم مظلوم ایران کمکهای مردمی جمع میکنن....
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اینجا ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
برید خودتونو مسخره کنید ،چه رویی دارین خدایی
Iran (Islamic Republic of)
پیکان سوار
۱۱:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
درست اواخر سال ۸۱ رفتم دم دره کارخونه یه پیکان صفر و عبور موقت تحویل گرفتم افتادم تو جاده بوئین زهرا وای که چه حالی داشت یه دفعه یور ماشین افتاد پایین بماند که کنارم تریلی ۱۸ چرخ ماک بود بزور دست فرمون نزدم بهش و کنار کشیدم اولین فکر لاستیک ایرانی،پیچ چرخ نه ... مهره سیبک زیر کمک شل کرده بود چرخ زده بود بیرون تا الانم دیگه آدم قبلی نشدم فقط به ماشین خارجی فکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۱:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
چراباانتشاراین مقاله نمک به زخم مردم میپاشیدبرواین مقاله روجلو خودروسازاتون بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
این خبرگزاری دستش با خودرو ساز هاست مثل نمایندگان ملت، البته ملت نه نمایندگان مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بنده 600هزار تومان پول واریز کردم به حساب کارشناس دادگستری تا ایران‌خودرو نمک به حرام رو کشید نمایندگی ایراد خودرو را رفع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فقط اينو بدونن که هر انساني که به خاطر بي کيفيت بودن خودروها جونشونو ازدست ميدن. خونش به گردن هرمسئول به اصطلاح مسلماني هست که مي تونست کاري بکنه و نکرد و فقط پول و منفعت براشون مهم بود و ذره اي جون انسان ها براشون اهميت نداره. لياقت مردم ما اين خودوها با اين کيفيت پايين و قيمت نجومي نيست. فقط نمي دونم اون دنيا چطور مي تونيد پاسخگو باشيد؟ البته اگر به اون دنيا معتقد باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
یعنی فکر میکنی براشون مهمه؟ ناراحتی اینجاست که برای کارمندان و کارگران جزء در اون مجموعه هم مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
JAVAD
۱۱:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
البته كه كوتاهي خودروسازها غير قابل گذشت است ولي اين هم مد نظر بايد گرفته شود كه تامين مواد اوليه و قطعات اصلي مثل ايربگ و ... براي سازنده هاي داخلي بسيار مشكل دارد و روابط سياسي بد ايران با توليد كننده هاي اينگونه قطعات بسيار در اين موضوع تاثير دارد . چرا كه اين قطعات به چند برابر قيمت و از راه واسطه گري امارات و تركيه و هند بدست خودروسازها ميرسد و به همين دليل هم برگشت قطعات معيوب و بي كيفيت قابل رديابي نيست و مجبور به استفاده هستند و اين عوامل باعث شده كه تاوان اين همه مشكلات سياسي و اقتصادي كشور را جان و مال مردم داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اینها فقط بهانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خب چرا خودتون مثل صنایع نظامی خلاقیت به خرج نمیدین تا اون قطعه رو بسازین اگه لیاقت و توانشو ندارین برین کنار تا افراد با لیاقت و خلاق بیان تو صنایع خودرو سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
گفتن این مقالات طولانی برای ما چه فایده ای داره این ها رو باید برای دولت بگید وگرنه مردم خودشون آگاهن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فکر نکنید اونها هم جان مردم براشون مهم است بلکه اینقدر فضا رقابتی است که با کوچکترین نقصی بازار را ازدست می دهند فقط رقابت صحیح است که باعث شده چنین پیشرفتی کنند فقط رقابت در جذب مشتری
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۰:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
مسئله خودرو داره به بهران تبدیل میشه . بهانه ای شده دست مخالفین و دشمنان این سرزمین تا بوسیله اون سرکوب بزنن به ملت ایران و عزت و روحیه ملت رو له کنن ، نمیدونم شورای نگهبان از چی میخاد نگهبانی کنه ؟ نگهبانی از خودروسازهایی که سالها با خودروهای بی کیفیتشون داران جون مردم رو میگیرن (آمار مرگ ناشی از نقص خودرو و... رو بررسی کنید) . مجمع تشخیص مصلحت چه مصلحتی بالاتر از عزت و اقتدار و غرور ملی و همچنین جلوگیری از هدر رفت مال و جان مردم رو میتونه داشته باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
داداش اینا که میگی مجمع تشخیص مصلحت نظامه نه کشور . اون شورای نگهبان هم از همین حکومت نگهبانی میده نه تو و امثال من
Iran (Islamic Republic of)
fd
۱۰:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
گارانتی کیسه هوای پراید و405 بزرگترین لطیفه وجک جهان است اخه اینها خودکیسه هواست وجایش زوباله دان تاریخ است ویک قطعه استاندارد ندارد باید مدیران خودرو سازی راهمراه خودرو ارابه مرگشان رامحاکمه کردوچراهزینه تصادفات را خودروساران به صورت کامل نپردازند در تصادف جاده ای یک خودرو سمند با یک بی ام و 2006 تصادف کرده بود به صورت شاخ به شاخ تمام سرنشینان سمند جان باختند ولی سرنشینان بی ام و اتو لباسشان هم دست نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
اگر می‌خواهید ماشین فوق پیشرفته ملی ساخته شود دولت و امکانات دولت باید کمک کند. دولت باید با همت عالی شرکت ماشین سازی تأسیس کند و از بهترین تکنولوژی ملی استفاده کند و متناسب حقوق ها ارائه دهد. یعنی باید حمايت کنید تا این طرح اکنون فعال شود. با این طرح دولت بهترین ماشین را با قیمت 15میلیون تومان ارائه می‌دهد. یا 10 میلیون تومان. در نتیجه شرکت‌های خصوصی برای رقابت با دولت قیمت ها را ارزان و کیفیت را ارتقاء می دهند. کافیست با علاقه از این طرح حمايت کنید. تولید بهترین ماشین برای دولت فوق‌العاده آسان است. حتی در مورد نهضت ملی خانه نیز دولت می‌تواند نهضت ملی ویلا را جایگزین کند. نهضت ملی ویلا حمايت مجلس را می‌خواهد. کافیست که حمایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بیا پائین بابا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
چی زدی داداش!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
میشه بگی چقدر دیگ باید حمایت کنیم تا کاری کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
علت اینه که اونها جان مردمشون ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
علت اینه که اونها جان مردمشون ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اخه اینا مگه خودروسازن؟؟ اینا فرقون سازن. با خودروساز های دیگه مقایسه اش نکنید. از خودرو گرفته تا لوازم خانگی و اینترنت و محصولات کشاورزی و... تو کشور ما حمایت از تولید داخلی یعنی مراقب باشه کلاه سرت نره. البته یکسری تولیدات داخلی واقعا عالیه مثل خودکار کیان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محققی
۱۰:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من 206 دارم چهار بار به خاطر سفت بودن فرمان مراجعه کردم واخر سرهم مشکل حل نشد وبابهانه های مختلف از سر خودشون باز کردن
واقعا متاسفم برای این شرکتها که هیچ کس هم به دادما مردم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
به چی فراخوان بدن وقتی کل تولیدات ایران خودرو وسایپا استاندارد اروپا ندارن ..خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خودروساز داخلی دنبال بهانه می گرده گارانتی خودروی صفر رو باطل کنه. اونوقت شما انتظار فراخوان دارید؟ کجای دنیا اگه کفپوش خودرو رو عوض کنی یا قفل فرمون بزنی، گارانتی خودرو باطل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره بخاطر کف پوش ضداب پازس تی یو ۵ منو از گارانتی انداختن
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۰:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
تارا صفر کلا صدا میده صندوقش رو باز می کنیم درزهاش بازه و یه تکه موم نذاشتن توش .شاهین صبح ها بد روشن میشه وقتی موتور سرده نه آپدیتی نه فراخوانی .ال نود خریده بودم تو دنده سه زوزه داشت باید گیربکس عوض می شد دو ماه موند تا عوض بشه. کلا تعطیلش کنن سنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
این موارد را همه می دانند اما چه کسانی باید راه حل بدهند. البته مسولان خصوصا مجمع تشخیص نظام که باید فکری برای واردات خودرو بکند. یا باید دلایل منع واردات را به مردم توضیح دهد و از طرفی مجلس و دولت را واردار کنند که درباره کیفیت خودروی فکری بکنند. الان دارد به مردم ظلم مضاعف می شود چرا که هم با گرانی دلار 25هزار تومانی مواجهند چون درآمد مردم با ریال چهار سال پیش است و هم باید خودروی بیست هزار دلاری را 60هزار دلار بخرند این مورد در هیچ جای دنیا وجود ندارد این یعنی اینکه کسانی که مسئولیت دارند باید پاسخگوی این ظلم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
حق مردم نه چنین صنعت خودروسازی است......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
شعر بر علیه مافیای خودرو سازی می خونی؟! الان صدات رو قطع می کنم. تا بفهمی دنیا دست کیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
چه جالب نظر که ثبت میکنی، در انتظار بررسی همینطور ۰ میمونه........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من یک ماه پیش تیبا تحویل گرفتم ، میگم تیبا ۱۴۰۰ چه آپشنی بهش اضافه شده ، میگه ضبظشو برداشتن ..خخخخخخخخ
تو کاتالوگش زده صدی ۷ مصرف میکنه، اما صدی ۸.۵ مصرف میکنه، رفتم نمایندگی میگه متغییره تا صدی ۱۰ و ۱۱ هم داشتیم ، طبیعیه....خخخخخخخخخ
خداروشکر به غیر از اینکه درب عقبش تاب داره و خوب بسته نمیشه و آمپرش زود بالا میره ،مشکل دیگه ای نداره و فعلا داره کار میکنه.
-
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
برو خدا رو شکر کن لااقل راه میرررره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من یک ماه پیش تیبا تحویل گرفتم ، میگم تیبا ۱۴۰۰ چه آپشنی بهش اضافه شده ، میگه ضبظشو برداشتن ..خخخخخخخخ
تو کاتالوگش زده صدی ۷ مصرف میکنه، اما صدی ۸.۵ مصرف میکنه، رفتم نمایندگی میگه متغییره تا صدی ۱۰ و ۱۱ هم داشتیم ، طبیعیه....خخخخخخخخخ
خداروشکر به غیر از اینکه درب عقبش تاب داره و خوب بسته نمیشه و آمپرش زود بالا میره ،مشکل دیگه ای نداره و فعلا داره کار میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در خارج از ایران جان ومال مردم ارزش داره ودر الویت اول هست ولی در کشور ما چیزیکه خیلی بی ارزش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
آخه سواد تعمیر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کاری نمیشه کرد
فقط باید تحمل کرد. خودروهای ساخت داخل مثل همه چیزهای دیگر ساخت داخل هستش. اینم احتمالا تقصیر خارجی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در ایران فقط باید شرکت های خودروسازی رو تخته کرد چون اصلا ارزش ندارند که بخوان خودرو بسازند ملت اگه ملته بره خودروسازی داخلی رو تحریم کنه تا زمانی که اجازه واردات خودرو رو نمیدین اینه نتیجه ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در ایران دو خودرو ساز کشور بی کیفیت ترین خودرو های جهان را با قیمت با کیفیت ترین و گرانترین خودروهای جهان به مردم قالب می کنند وهیچکس جلو آنها را نمی گیرد و هرروز هم بر قیمت این خودروهای بی کیفیت خود می افزایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در ایران دو خودرو ساز کشور بی کیفیت ترین خودرو های جهان را با قیمت با کیفیت ترین و گرانترین خودروهای جهان به مردم قالب می کنند وهیچکس جلو آنها را نمی گیرد و هرروز هم بر قیمت این خودروهای بی کیفیت خود می افزایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
متاسفم بر خودرو ساز و حامیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
امسال از بهمن خودرو وانت تک کابین کارا گرفتم در همون یکماه اول چرخهای جلو شروع به تق تق صدا دادن کرد و درب سمت شاگرد قفل شد واز بیرون باز نمیشه حالا تازه باید شروع کنم کم کاری دولت و دزی تولید کننده را جبران کنم نه وقت دارم نه حوصله این کار به کی شکایت کنم چه کسی پیگیری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
قرار به مقایسه با خودروهای خارجی باشه باید کلا در این دو کارخانه رو تخته کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
احسنت اینا که خودرو نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
و هم چنین اختاپوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خب معلومه وقتی وزیر صمت و نمایندگان در خودرو سازی سهم دارند چرا بیایند برای خودشون دردسر درست کنند.ما فقط ادعای مسلمان بودن را داریم و هیچ بویی از انسانیت و عدالت در کشور ما وجود ندارد...همه امتیازات و امکانات در اختیار یه عده خاص میباشد..
آخرین اخبار