رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به انعقاد تفاهم‌نامه بین این سازمان و سازمان محیط زیست کشور گفت: اجرای کشاورزی پایدار در حوزه آبریز تالاب بختگان یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

مجتبی دهقان پور در حاشیه نشست با مهری اثنی‌عشری مدیر حفاظت از تالاب‌های ایران به انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع "تعمیم دستاورد‌های احیاء دریاچه ارومیه در تالاب بختگان" بین این سازمان و سازمان محیط زیست کشور اشاره و گفت: استقرار کشاورزی پایدار در حوزه آبریز تالاب بختگان یکی از اهداف اصلی تفاهم‌نامه مذکور است که توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

او گفت: به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه در شهرستان‌های بختگان، ارسنجان و شهرستان استهبان روستا‌هایی مشخص شده است که پس از اعتمادسازی و ورود به جامعه محلی؛ ۱۵ سایت متعلق به کشاورزان پیشرو انتخاب و تکنیک‌های کشاورزی پایدار اجرا می‌شود.

دهقان‌پور گفت: در حوزه تالاب‌ها به طور مشخص باید سه راهبرد سازگاری، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مقابله‌های کوتاه مدت با خشکسالی را دنبال کنیم.

او به ضرورت مستندسازی فعالیت‌ها در پروژه مذکور اشاره و گفت: اثرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی طرح در بازه‌های زمانی مشخص ارزیابی و از تصاویر ماهواره و فن‌آوری فضا پایه به منظور پایش بهره‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: موافقت‌نامه "تعمیم دستاورد‌های احیاء دریاچه ارومیه در تالاب بختگان استان فارس" در قالب طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، بر اساس سند همکاری دولت ژاپن، برنامه توسعه، برنامه توسعه ملل متحد UNDP و سازمان حفاظت محیط زیست و در راستای خروجی ۱، ۲ و ۳ پروژه بین معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به امضا رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.