فتحی گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به استان اختصاص یافته است که ساز و کار توزیع آن طی هفته آتی به استان اعلام می‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان گفت: شعار دولت سیزدهم مبتنی بر محرومیت زدایی است و در همین راستا مبلغ مشابهی برای همه استان‌ها در نظر گرفته شده است.

محسن فتحی گفت: واگذاری اختیارات استانی در زمینه توزیع اعتبار و نیز اعتبارات در اختیار وزیران  فرصت مناسبی برای دریافت سهم بیشتر از بودجه  می باشد و نسبت رشد اعتبار کردستان شاید در مقایسه با دیگر استان‌ها قابل توجه نباشد، ولی این اختیارات این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه‌های اجرایی استان با ارتباط گیری مناسب با وزارتخانه‌ها و دعوت از وزرا برای بازدید از طرح‌ها، قدرت رایزنی و دریافت اعتبارات ویژه را بالا ببرند.

او می گوید: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت در زمینه اشتغال در قالب تبصره‌های ۱۸ و ۲۰ بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است که سهم کردستان در سال جاری ایجاد ۳۳ هزار شغل بوده و باید دستگاه‌های اجرایی نهایت تلاش خود را برای تحقق واقعی آن به کار گیرند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت:به وظیفه و رسالت دانشگاه‌های و مراکز علمی برای تحقق شعار سال نیز قابل توجه است ،اختصاص شعار چند سال اخیر به حوزه تولید نشان دهنده اهمیت تقویت این حوزه است.

دستگاه‌های اجرایی ارتباط خود با وزراتخانه‌های را تقویت کنند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:برای رسیدن به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باید همه مسوولان تلاش وافری از خود نشان دهند.

شیوا قاسمی‌پور با انتقاد از سهم نامناسب استان از بودجه، گفت: کردستان در میان ۳۱ استان در ردیف ۲۷ بودجه کشور قرار دارد.

او می گوید: استان‌های کم برخوردار در ردیف‌های آخر بودجه قرار دارند و این مغایر با توسعه عدالت محور است، برای اصلاح این رویکرد باید از ظرفیت امسال بودجه که اعتبار را در اختیار وزرا قرار داده است استفاده کرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباط خود با متولیان بالادستی را تقویت کنند.

قاسمی‌پور گفت: صندوق توسعه پیشرفت و عدالت هم ظرفیت مناسب دیگری برای برخورداری از حداکثر بودجه است و از شورای توسعه و برنامه ریزی استان خواستاربم تا از بنیاد نخبگان هم در این نشست‌ها دعوت و از نظرات سازنده آن‌ها برای نگاه علمی به توزیع بودجه استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.