نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: نتایج کسب شده توسط فرنگی کاران در مسابقات آسیایی مغولستان و پایبندی کادر فنی به چرخه‌ی انتخابی قابل تقدیر است.

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای المپیک و جهان گفت: نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی کشورمان در قهرمانی آسیا در حالی به دست آمد که ۶ مدال آور مسابقات جهانی نروژ در این رقابت‌ها حضور نداشتند و کادر فنی طبق وعده‌ای که داده بود نفرات برتر چرخه انتخابی تا رقابت‌های جام تختی را به این مسابقات برد و پای نتایج آن‌ها ایستاد و این کار جای تقدیر دارد، چراکه اکثر چهره‌های جوان و نفرات پشت خط مانده عملکرد خوبی در مغولستان داشتند و نتیجه کسب شده قابل تقدیر است.

سی و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و در پایان تیم ایران که با کشتی گیران با ۴ مدال طلای محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، ۲ مدال برنز ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم و کسب ۱۷۶ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

نایب رئیس فدراسیون اعلام کرد پس از مسابقات مغولستان فدراسیون جلسه‌ای را با کادر‌های فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خواهد گذاشت و در مورد چگونگی و کیفیت اعزام کشتی گیران به مسابقات جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌شود.

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.

سوریان با بیان اینکه برای فدراسیون بازی‌های المپیک و بعد از آن رقابت‌های جهانی در اولویت است، گفت: هدف اصلی کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس است و پس از آن رقابت‌های قهرمانی جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار