آقای محمدرضا نعمت بخش می گوید: خودروسازان مخالف واردات هزار دستگاه اتوبوس دست دوم هستند چرا که هم اکنون ۱۲ تولیدکننده اتوبوس در کشور داریم که توانایی تولید ۴۳ هزار دستگاه اتوبوس را دارند و الان فقط ۲۰ درصد ظرفیتِ آن استفاده می شود.
به گفته او؛ اتوبوس های دست دوم که عنوان می شود بازسازی شده، امکان اخذ استانداردهای اجباری کشور ندارد؛ در نتیجه اصلا قابل شماره گذاری نخواهند بود. شهرداری ها با اتوبوس سازان کشور قرارداد دارند و در این قرارداد ۲۰ درصد را شهرداری و ۸۰ درصد را وزارت کشور می دهد.
دبیر انجمن خودروسازان می گوید: می تواند تقاضای تعرفه صفر را برای ساخت اتوبوس در داخل در نظر گرفت که خودرو داخلی ارزان تر شود.
اواخر فروردین امسال بود که آقای زاکانی شهردار تهران طی نامه ای درخواست کرد تا هزار دستگاه اتوبوس کارکرده تک کابین از ترکیه با میانگین عمر فعلی ۱۳ سال و بازسازی در حد قابل استفاده با استانداردهای یورو ۲ با معافیت از هرگونه عوارض گمرکی وارد کشور شود.
چرا این همه کارخونه داریم ؟!که عملن درد کمبود اتوبوس در کلان شهر ایران قابل تامین نیستن ! هر وقت سوار اتوبوس درون شهری شدیم مثل گوشت گوسفند آویزون در اتوبوس شلوغ و گرم و خفه کننده !!!! این همه کارخونه اتوبوس که درد مردم نمی توانند برسن و مردم همچنان در کمبود اتوبوس در رنج هستن ، بهدرد چی می خورن ؟؟!!! آفتابه لگن صد دست ، شام و نهار هیچی
لعن الله قوم ظالمین