رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سهم حوزه کشاورزی در بین شرکت‌های دانش بنیان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم باید افزایش یابد.

مجید ولدان رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در حاشیه مراسم افتتاح قرارگاه کشاورزی دانش بنیان استان گفت: سهم حوزه کشاورزی در بین شرکت‌های دانش بنیان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم باید افزایش یابد.

بخش کشاورزی ۱۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را برعهده دارد، درحالی که سهم آن در پارک‌های علم و فناوری پنج درصد است که این میزان باید به بیش از ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.

از آنجایی که ریسک تولید در حوزه کشاورزی به مراتب بالاتر از حوزه‌های دیگر است، به همین دلیل از ابتدا مورد توجه پارک‌های علم و فناوری قرار نگرفته که این مهم در سال جاری بسیار ضروری است.

بزرگترین چالش در حوزه ایده‌ها نبود آینده نگری در حوزه بازار است و باید اقداماتی انجام دهیم فرد ایده پرداز یا نخبه با دنیای تولید و بازار ارتباط پیدا کند.

ایده‌ها باید بر اساس اولویت کشور ساخته و پرداخته شوند و اینکه یک ایده بدون هیچ ضرورت و نیازی مورد توجه قرار گیرد، چندان قادر نخواهد مشکلی را از پیش روی بردارد.

ارتباط ایده پرداز به تولیدکننده باعث می‌شود تا اولا فرد ایده‌پرداز از دایره خلاقیت خارج نشود و سپس دانش و تکنولوژی به تولید منتقل شود.

استعدادیابی در حوزه نخبگان بسیار مهم بوده و در اکوسیستم فناوری باید برای نخبه پروری تلاش کرده و در آینده نزدیک مرکز نوآوران آینده را راه‌اندازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.