مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: ۱۳۹ هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۴۰ درصد از این افراد بانوان هستند.

مهدی رضوی گفت: در زمان آیت الله رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی، برای ثبت نام خادمیاران به منظور خدمت به محرومان و نیازمندان هر شهر و همچنین خدمت در مجموعه‌های مرتبط با آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران آن فراخوان داده شد که تعداد زیادی از مردم ثبت نام کردند و در کانون‌های خدمت سازماندهی شدند، اما هم اینک ثبت نام جدیدی نداریم و به جای آن، طرح یاوران رضوی ایجاد شده است.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: در طرح یاوران رضوی، جذب افراد به صورت عمومی نیست و هدفمند انجام می‌شود، در این طرح افرادی که تخصص و مهارتی دارند در ۱۹ عرصه می‌توانند انتخاب خدمت کنند و اصل در این طرح خدمت در استان محل سکونت خود یاوران رضوی است و محدودیتی سنی هم ندارد.

او گفت: در استان‌ها برای طرح یاوران رضوی، محدودیت مدرک نداریم، زیرا ممکن است یک نفر مدرک تحصیلی نداشته باشد، اما از تجربه و مهارت خاصی در حوزه اشتغال و یک عرصه شغلی برخوردار باشد.

رضوی کیا گفت: اشتغال، کارآفرینی، گروه‌های جهادی، حوزه بانوان و خانواده، جوانان، مشاوره حقوقی، تربیت بدنی، ایثار و شهادت، قرآن و آموزش قرآنی، تبلیغ و مداحی، شعر و ادب فارسی، محصولات هنری امام رضایی، سلامت، وقف و نذر و کتابخوانی از جمله عرصه‌هایی است که برای خدمت وجود دارد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: در همه استان‌ها دبیرخانه‌های کانون‌های خادمیاری فعال است و فعالان طرح یاوران رضوی بعد از ۶ ماه خدمت آزمایشی در استان خود، بر اساس سهمیه استان‌ها برای خادمیاری معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
از وجود این طرح بی خبر بودم جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
منم آرزومه خادم حرم امام رضا(ع) بشم