رئیس اداره نگهداری راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۷۶ هزار متر مربع از راه‌های استان در سال گذشته لکه گیری و رفع چاله شده است.

جابر معظم نژاد با بیان اینکه بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌های روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد داد و ستد آن‌ها از اولویت‌های مهم راهداری است گفت: از این میزان لکه گیری بیش از ۱۱۶ هزار متر مربع در راه‌های اصلی و فرعی و همچنین ۵۹ هزار متر مربع نیز در راه‌های روستایی انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از عملیات لکه گیری بزرگراه اردبیل- مشگین شهر با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران ۶۹ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها را شن ریزی کرده اند گفت: در راستای ارتقای ایمنی جاده راهداران ۴ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام داده اند.

معظم نژاد در راستای تردد ایمن وسایل نقلیه روکش آسفالت ۳۲ کیلومتر از راه‌های استان را در سال گذشته یادآور شد و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۸ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان توسط راهداران تسطیح شده است.

او نگهداری ۵ هزار متر از تونل ها، تعمیر ۳۸ عدد ابنیه فنی و پل ها، تنقیه و لایروبی هزارو ۷۰۰ دستگاه از پل ها، اصلاح و بازسازی ۶ هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راهها، زهکشی ۱۹ هزار متر مکعب پل‌های بزرگ و همچنین اجرار ۲۲ هزار قشر رگلاژی را از اقدامات مهم اداره نگهداری در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: ۱۷ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ‌ها در راه‌های استان انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از انجام ۵۰۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در استان خبر داد و گفت: راهداران در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار متر از راه‌های آسفالته را درزگیری کرده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.