نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ باید ابتدا از خانواده ها آغاز شود و از سوی آموزش و پرورش ادامه یابد.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گردهمایی فرهنگیان انقلابی استان با بیان اینکه انسان موجودی فرهنگی است، گفت: اگر فرهنگی و فرهنگ درست شود همه مشکلات بشر حل می‌شود، اما اگر درست نشود هیچ کاری قابل درست شدن نیست.

او با بیان اینکه فرهنگ یک کلید واژه در تمام امور است گفت: فرهنگ در ابتدا باید از داخل خانواده‌ها شروع و بعد به وسیله آموزش و پرورش ادامه یابد.

آیت الله عبادی با اشاره به کارکرد فرهنگی توسط نیرو‌های آموزش و پرورش به عنوان فرهنگ انقلابی گفت: درد‌های بزرگی که امروز دنیا را فرا گرفته است، همه از نبود کاربرد فرهنگ است و این موضوع امروزه به صورت جهانی و استعماری شدت پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر از این استعمار جهانی بی تفاوت بگذریم دنیا پر می‌شود از بی فرهنگی، گفت: از ۲۰۰ سال گذشته که استعمارگران اروپایی پا به این منطقه گذاشته اند، فساد را رواج داده و رمز پیروزی خود را در مکر و حیله یافته اند.

او جهاد را در سه نوع عنوان کرد و گفت: جهاد صغیر اولین نوع جهاد است که شامل همین حضور داوطلبانه افراد در میدان‌های نبرد می‌شود و شهید و شهادت را به ارمغان می‌آورد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه جهاد دوم، جهاد اکبر یا همان جهاد با نفس است گفت: جهاد نفس است که یزید و فرعون می‌سازد و اگر بر آن غالب شوید به جهاد اکبر می‌رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از جهاد کبیر هم به عنوان سومین نوع جهاد یاد کرد و گفت: این نوع جهاد می‌تواند بدون هیچگونه خونریزی پیروزی بیافریند و شرط آن هم به گفته قرآن، تبعیت نکردن از کفار و ستمگران است.

او مشکل امروز ما را حرف زدن از منطق و تبعیت از فرهنگ بیگانه دانست و گفت: این موضوع منحصر به این زمان نیست و این خود انسان است که دشمن را بر خود قالب می‌کند.

آیت الله عبادی گفت: حرکت فرهنگیان مقدس است و باید به جامعه آگاهی دهند و در تبیین انواع و اقسام مسائل که ما و جامعه تشنه آن هستیم ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار