علیرضا مرتضوی گفت: سال گذشته، روزگار خوبی برای فعالان نمایشگاهی نبود. بسیاری از سایتها، برگزارکنندگان نمایشگاهها و کارکنان این صنعت به دلیل تعطیلیهایی که با اوجگیری کرونا اتفاق میافتاد، امید خود را از دست داده بودند.
متأسفانه تقویم بسیاری از سایتها به صورت کامل اجرا نشد و مشکلات دیگری که سبب شد فعالان نمایشگاهی به تدریج به مرز شکست برسند.
او سال ۱۴۰۱ را سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی دانست وگفت: پس از دو سال وقفه و کمکاری و برگزار نشدن بسیاری از نمایشگاههای مهم و بینالمللی و همایشهای اقتصادی، امسال، سال رشد دوباره است و معتقدم پس از یک دوره رکود، شکوفایی رخ خواهد داد.
نمایشگاه مکانی برای نشان دادن توانمندیها و عرضه داشتهها است و همچنین استفاده و شکل دادن به ظرفیتهای جدید، در نمایشگاه اتفاق میافتد.
مرتضوی میگوید در سال جدید رونق اقتصاد و جایگاه واقعی صنعت نمایشگاهی را به مخاطبان نشان دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاههای استان اصفهان بخش زیادی از دانش اقتصاد را میتوان با مفهوم مبادله تبیین کردکه برای درک این مفهوم هیچ بستری بهتر از نمایشگاههای تخصصی، بینالمللی، منطقهای و رویدادهای اکسپو امکان به نمایش گذاشتن این مهم را نخواهند داشت.
منبع:ایسنا