نماینده دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال سرقتی در استان اجرا شد.

مسیح اکبری گفت: یکی از جرایمی که امنیت عمومی را به مخاطره انداخته و موجبات بدبینی شهروندان به عملکرد دستگاه‌های قضایی و انتظامی می‌شود بزه سرقت است.

این بزه، نه تنها به نظام مالی افراد مال باخته، بلکه به اقتصاد و روان جامعه نیز لطمه وارد می‌کند و آسیب‌های جبران ناپذیری زیادی را در پی دارد.

انگیزه ارتکاب سرقت، کسب مال نامشروع و تبدیل مال به نقدینگی در اسرع وقت است و این امر با وجود خریداران مال مسروقه و مراکز متعدد خرید و فروش این اموال در شهر و حومه آن تسهیل می‌شود و موجبات افزایش انگیزه سارقان را فراهم می‌کند.

: به منظور کاهش جرم سرقت و برهم زدن چرخه خرید و فروش اموال مسروقه، طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه، کنترل و رصد خرید و فروش اموال دست دوم و ضایعاتی‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی به منظور کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

در راستای تحقق بخشیدن به این مهم، پایش میدانی و مقابله با خریداران مال مسروقه در سطح شهر قزوین انجام شد.

ساماندهی بنگاه‌های خرید و فروش ضایعات در سطح شهر از باب پیشگیری از وقوع جرم، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای شاخص‌های بهداشت عمومی، برای برهم زدن چرخه خرید و فروش اموال مسروقه، ساماندهی صنوف ذیربط، کنترل و رصد خرید و فروش اموال دست دوم و ضایعاتی‌ها و برقراری نظم و امنیت با هماهنگی مراجع ذیربط اقدام شد تا شاهد کاهش بزه سرقت در سطح جامعه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار