افزایش سهیمه بیمه شدگان تأمین اجتماعی در رزن ضروری است

فرماندار رزن گفت: هزار سهمیه بیمه کارگری به این شهرستان اختصاص یابد.

علی‌اصغر غفاری‌ آثار خواستار اختصاص سهمیه یک هزار نفری بیمه کارگری این شهرستان شد و گفت: با توجه به محرومیت و کم توانی در پرداخت بیمه آزاد از سوی کارگران ساختمانی، افزایش سهیمه بیمه شدگان تأمین اجتماعی در رزن ضروری است.

او در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت : بازنگری در افرادی که از قبل زیر پوشش بیمه کارگر ساختمانی تأمین اجتماعی بوده و بنا به دلایلی لغو شده است انجام شود.

غفاری‌ آثار لاستیک سازی را یکی از مشاغل مهم خانگی این شهرستان دانست.

فرماندار رزن در ادامه گفت:  از آنجا که کارگران این صنعت درآمد خوبی ندارند بیمه کارگران لاستیک سازی هم همانند کارگران ساختمانی حساب شود.

او گفت:  فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی در ارائه خدمات مطلوب به مردم  اقدام و همچنین راه اندازی بخش دندانپزشکی این مجموعه در دستور کار قرار گیرد.

غفاری‌ آثار گفت: میزان درآمد و هزینه کرد تأمین اجتماعی در استان به ویژه در شهرستان رزن مشخص و با توجه به درآمد تأمین اجتماعی در همان جا هزینه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان هم گفت: تامین اجتماعی از جمله سازمان‌ها و ادارات پیشتاز در زمینه مکانیزه کردن امور است.

او گفت: در حال حاضر اکثر خدمات و امور جاری سازمان به صورت الکترونیک و همگی غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

جواد جمور گفت: ۳۱ هزار نفر از جمعیت شهرستان رزن زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که ماهانه ۱۰ میلیارد تومان مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او گفت: ۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این میزان در استان همدان ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: در تلاش هستیم این میزان را به میانگین کشوری برسانیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.