اجرای بیش از یک هزار طرح پاکسازی نقاط آلوده به موادمخدر در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یک هزار و ۱۷۰ طرح برای پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر این استان امسال اجرا شده که در مقایسه با پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

سلمان امیری در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: پنج تن و ۲۹۳ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در استان همدان کشف و ضبط شده که بخش اعظم آن مواد مخدر تریاک بوده است.

او گفت:کشف هروئین با ۲۱۹ کیلوگرم ۱۰ درصد افزایش، شیشه ۶۴ کیلوگرم ۵۴ درصد افزایش، حشیش ۵۹ کیلوگرم ۳۸۸ درصد افزایش و سایر مواد شامل گراس، سوخته و گل با ۲ هزار ۴۴۵ کیلوگرم ۱۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پنج هزار و ۱۲۴ نفر معتاد و نگهدارنده، یک هزار و ۸۱۰ معتاد متجاهر، چهار هزار و ۶۲۷ توزیع کننده و خرده فروش، ۲۰۷ قاچاقچی دستگیر شدند که دستگیری معتادان متجاهر ۱۲۳ درصد در سالجاری افزایش داشته است.

سردار امیری گفت: ۳۰۸ طرح در مسیر‌های مواصلاتی این استان برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اجرایی شده است و در مجموع نتیجه اجرای ۱۱ هزار و ۳۶۸ طرح عملیاتی توسط پلیس علاوه بر کشف انواع موادمخدر، انهدام ۵۵ باند، توقیف ۱۲۵ دستگاه خودرو، ۴۴ دستگاه موتور سیکلت و کشف سلاح بوده است.

او گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته یک هزار و ۲۵۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد که پلیس هیچگونه مشکل و محدودیتی برای جمع آوری آن‌ها ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: مرکز «ام. ام. تی» نگهدارنده مواد مخدر و مراکز «دی. آی. سی» (کاهش آسیب در بیماران و معتادان) علوم پزشکی همدان فعال بوده و ۱۴۶ مرکز ام. ام تی در استان به معتادان خدمات می‌دهند.

رضا طهماسبی  گفت:هشت مرکز دولتی ام. ام. تی در استان فعال است  که ۴۵ هزار و ۲۰۰ بیمار در ۱۴۶ مراکز ام. ام. تی این استان پذیرش و تخت درمان درمان قرار گرفتند.

او گفت: کاهش سن مصرف، افزایش آمار زنان معتاد، گسترش مصرف مواد جدید نو ترکیب را از معضلات جدید است و از برنامه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برای دسترسی آسان، عادلانه و ارزان افراد به مراکز درمانی اعتیاد، افزایش سهمیه بیمه و ارایه خدمات پایدار با کمک بیمه‌ها در سال آینده خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: با توجه به اینکه همواره عنوان می‌شود پیشگیری بهتر از درمان است باید از ظرفیت این اداره کل برای هدایت جوانان به سمت ورزش و پیشگیری از سوق یافتن آن‌ها به دامن اعتیاد بهره گرفت.

حمید سیفی گفت: فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان موجب تسهیل دسترسی افراد به مواد مخدر شده در حالیکه باید زمینه دسترسی جوانان به باشگاه ورزشی تسهیل شود.

او گفت:  بودجه دستگاه ورزش استان همدان به منظور افزایش خدمت رسانی به ورزشکاران و تهیه ملزومات دستگاه‌های مورد نیاز برای ورزش و مشغولیت جوانان در باشگاه‌های ورزشی باید افزایش یابد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.