باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

دستگاه ایکس ری همچنان به ماهیرود نرسیده است

با وجود اینکه قرار بود دستگاه ایکس ری به ماهیرود منتقل شود، اما هنوز این کار عملی نشده است.

قرار بود دستگاه ایکس ری تا پایان اسفند پارسال به مرز ماهیرود برسد اما  این موضوع به تعویق افتاده است و این دستگاه در ماهیرود مستقر نشده است.

هنوز هم پس از اتمام سال ۱۴۰۰ و شروع سال ۱۴۰۱ این دستگاه به ماهیرود نرسیده است و بازرسی کامیون‌ها بدون دستگاه ایکس ری انجام می‌شود.

وجود دستگاه ایکس ری می‌تواند تا حد زیادی هم به سهولت تجارت کمک کند و هم نقشی مهم را در جلوگیری از قاچاق کالا به عهده داشته باشد.

عدم تکمیل سوله، مشکل اصلی عدم انتقال ایکس ری

برای پیگیری این موضوع با رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

او در این گفتگو به خبرنگار ما گفت: از جمله دلایلی که می‌توان برای عدم انتقال دستگاه ایکس ری به ماهیرود به آن اشاره کرد، تکمیل نبودن سوله نگهداری دستگاه است.


بیشتر بخوانید


رحیمی زاده گفت: سرمای هوا و وزش باد‌های شدید در زمستان سبب شد تا اجرای سقف سوله با وقفه رو به رو شود و نتوانیم عملیات ساخت آن را تکمیل کنیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این منتظر هستیم تا مجوز‌های لازم برای انتقال این دستگاه کسب شود و بتوانیم هر چه زودتر دستگاه را به مرز ماهیرود انتقال دهیم.

پارسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن کالا به ارزش ۷۲۲ میلیون دلار از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است که عمده آن از ماهیرود به افغانستان ارسال شده است.

برچسب ها: مرز ماهیرود ، ایکس ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار