نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در اجرایی شدن زمینه گردشگری رویداد بجای گردشگری مکان در مساجد قدیمی است.

آیت الله لطف الله دژکام در دیدار مدیرکل و جمعی از مسوولین آموزش و پرورش فارس با وی در حاشیه جلسه‌ی تفسیر قرآن در مسجد نصیرالملک شیراز گفت: ایجاد فضای فرهنگی دینی باعث حضور معنادار و معنوی افراد در مساجد می‌شود.

او گفت: در گردشگری رویداد افراد به یک مکان نه برای دیدن فضای فیزیکی آن مکان بلکه به دلیل رویداد‌هایی که در حال وقوع هست حاضر  می شوند.

دژکام گفت: آموزش و پرورش محور اصلی تمام فعالیت‌ها در زمینه‌ تربیت است و تمامی دستگاه‌ها از جمله ارشاد و اوقاف هم باید به کمک این سازمان بیایند.

نماینده‌ مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز گفت: فرهنگیان با برنامه ریزی می‌توانند ارتباط بین مسجد، خانه و مدرسه را فراهم آورند.

او گفت: معلمان مجریان اصلی در بخش فرهنگ هستند و آنان هستند که می‌توانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برش استانی نقشه‌ مهندسی فرهنگی اجرایی کنند.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: طرح فعال سازی حضور دانش آموزان در نماز جمعه‌ شهر شیراز از هفته قبل  آغاز آموزش حضوری  در شهرستان‌ها  در حال اجرا است.

او گفت: با حضوری شدن مدارس می‌توانیم برنامه‌های متنوع تری را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار