مدیرکل بازرسی فارس گفت: معطلی شرکت‌های دانش‌بنیان در دستگاه‌های اداری پذیرفتنی نیست و کارگروهی تخصصی در این سازمان برای اجرایی شدن قانون و آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌شود.

کاظم اکرمی گفت: وظیفه ما اجرای قوانین است و برای تحقق شعار سال همه پای کار آمدند و تعیین این شعار فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، چون دستگاه‌های اجرایی مکلف به حمایت از شرکت‌ها شدند.

او گفت: هر مسئولی و کارمندی وقتی تقاضای ارباب رجوع مخالف قانون است با استناد به قانون رد کند، اما اگر مخالف قانون نباشد باید حل کند. معطلی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط کارکنان سازمان‌ها بررسی و برخورد می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی فارس گفت: بوروکراسی‌های اداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان را حل می‌کنیم و کارگروهی در سازمان بازرسی برای اجرایی شدن قانون و آیین‌نامه حمایت از شرکت‌ها تشکیل می‌شود.

اکرمی با بیان جزئیات این کارگروه گفت: شرکت‌ها مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی را مکتوب ارائه کنند تا از طریق دستگاه مربوطه مشکل حل شود و اگر دستگاهی برای حل مشکل اقدام نکرد بازرسی ورود جدی می‌کند.

او گفت: دستگاه اگر مخالفت کرد با درخواست شرکت‌ها به استناد قانون بیان کند در غیر این صورت معطلی شرکت‌ها پذیرفته نیست.

منصور کنعانی، مشاور استاندار فارس در امور فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر نگهداشت نوآوری در کار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: آخرین جایی که در دنیا درست می‌شود دولت است، درست است دستگاه‌های اجرایی مشکلات را باید حل کنند، اما اثرگذاری اقتصادی شرکت‌ها را نباید فراموش کرد.

او گفت: در زمین بخش خصوصی بازی می‌کنیم، ولی انتظار داریم کسی که تسهیلگر است، مشکل را حل کند.

به گفته کنعانی، صاحب اقتصاد و سرمایه‌گذار باید تمرکز اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رئیس کانون کارآفرینی فارس نیز گفت: کانون کارآفرینی فارس به منظور کمک به توسعه واحد‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری استان و حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، پیگیری‌های مستمری انجام داد تا مسئول تسهیلات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با سفر به فارس درخواست‌های کارآفرینان استان را برای گرفتن تسهیلات بلند مدت، کم بهره و تنفس دار (از ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰ میلیارد تومان) بررسی کند.

علیرضا ظهیرامامی گفت: در جریان سفر مسئول ستاد تسهیلات بنیاد برکت کشور به شیراز، جلسات و بازدید‌های مختلفی مختلفی با کارآفرینان متقاضی دریافت وام برگزار شد.

او گفت: کانون کارآفرینی فارس با بررس‌هایی که از ماه‌ها قبل در سطح شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری انجام داده بود، برآن شد تا به جهت برآمدن نیاز‌های این شرکت‌ها یک هم افزایی را بین این شرکت‌ها و یکی از موسسات مالی انجام دهد و تسهیلاتی مدت دار و کم بهره به آنان تعلق گیرد.

به گفته رئیس کانون کارآفرینی فارس، این پیگیری‌ها در نهایت منجر به بازدید مدیران بنیاد برکت کشور از برخی شرکت‌های دانش بنیان حاضر در پارک علم و فناوری شد که در جریان این بازدید رویت دانش و فناوری‌های تازه شرکت‌های دانش بنیان پارک از سوی مدیران بنیاد برکت نتایجی را در برداشت.

او گفت: مسئولین بنیاد برکت با بررسی نیاز‌های این شرکت‌ها، نوع محصولات تولیدی و میزان فروش سالیانه آنان قول مساعد دادند که در مواردی نظیر تامین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار