رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه در برگزاری رقابت‌های جهانی پاراگلایدر در رشته کراس کانتری (مسافت) خبر داد.

محمدرضا نقدی گفت : حدود سه سال پیش پیگیری‌هایی را برای میزبانی رقابت‌های جهانی پاراگلایدر داشتیم که متاسفانه شرایط برای گرفتن این میزبانی فراهم نشد.

به گفته رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاهباتوجه به بهبود شرایط کرونایی به واسطه واکسیناسیونی که در دنیا صورت گرفته، تلاش کردیم دوباره میزبانی این رقابت‌ها را برای کرمانشاه بگیریم که سرانجام مجوز آن صادر شد.

مجوز برگزاری رقابت‌های جهانی پاراگلایدر رشته مسافت، دیروز (۲۳ فروردین) از سوی انجمن جهانی به نام کرمانشاه صادر شد.

این رقابت‌ها قرار است به مدت حدود یک هفته از ۲۸ مرداد تا سوم شهریور امسال در سایت بین المللی ویس قرنی کرمانشاه برگزار شود.

برآورد می‌شود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از خلبانان تراز اول پاراگلایدر دنیا برای حضور در این مسابقات به کرمانشاه سفر کنند.

این مسابقات برای شرکت کنندگان دارای رنکینگ خواهد بود و اگر بتوانیم آن را با کیفیت خوب برگزار کنیم، امکان ثبت آن در تقویم انجمن جهانی وجود دارد.

برگزاری مطلوب و با کیفیت این مسابقات همراهی و همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد، هرچند سایت ویس قرنی یکی از قدیمی‌ترین و استانداردترین سایت‌های پروازی آسیا است، اما برای برگزاری این مسابقات لازم است زیرساخت‌هایی را در آن فراهم کنیم که در این رابطه به همکاری برخی دستگاه‌ها همچون اوقاف، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، فرمانداری و استانداری نیاز است.

حضور تعدادی از بهترین خلبانان پاراگلایدر دنیا در کرمانشاه می‌تواند علاوه بر ارتقاء سطح این رشته، به اقتصاد ورزش و گردشگری استان کمک کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.