مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به انباشت دام روی دست دامدار، صادرات بعد از ماه رمضان در دستور کار قرار می‌گیرد، اما فعلا راجع به میزان آن نمی‌توان اظهار نظر کرد.

آقای افشین صدردادرس گفت: علی رغم افزایش قیمت نهاده های دامی، قیمت دام در میادین روبه کاهش است.

به گفته او، در شرایط کنونی هر کیلو دام با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان در میادین عرضه می شود که براین اساس قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است. با توجه به فراوانی دام، مشکلی در بحث گوشت نداریم که با پیگیری های صورت گرفته قیمت گوشت  در بازار کاهش یافته است.

 مدیر عامل اتحادیه دام سبک گفت: با وجود انباشت دام و قول مسئولان وزارت جهاد قرار است بعد از ماه رمضان صادرات مجدد آغاز شود، اما هنوز به تصمیم نهایی در این خصوص نرسیدند.

بررسی های میدانی نشان می دهد که به رغم فراوانی دام، واردات ۱۰ هزار تن گوشت و توزیع گوشت های تنظیم بازار، اما بازار گوشت طی هفته های اخیر دچار تنش شده بود که با کاهش مصرف در فصل گرما در روزهای گذشته تا حدودی قیمت افت داشته است.

دولت در آبان سال گذشته مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین را صادر کرد که به رغم صادرات حدود ۴۰ هزار تن دام سبک و ۲ هزار تن دام سنگین این امر متوقف شد که بنابر پیگیری مسئولان اتحادیه و تشکل ها قرار است صادرات مجدد آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خدا به خیر بگذرونه.
Iran (Islamic Republic of)
عزراییل
۰۱:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
پیش به سوی قحطی واقعا کمی عقلتان به کاربیندازید ودرست فکر کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
دولت باید صادرات دام رو آزاد کنه و عوارض خروج بگیره و گوشت یخ زده خیلی ارزون وارد کنه
آخرین اخبار