معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیجار جزء ۱۰ شهر اول کشور در رده بندی واکسیناسیون کرونا است.

بهروز اخوان امروز در جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار، این شهرستان را جزء ۱۰ شهر اول رده بندی واکسیناسیون کرونا دانست و گفت: این امر نه تنها باعث افتخار استان بلکه موجب افتخار کل کشور است.

او گفت: واکسیناسیون مرحله اول حدود ۹۶ درصد، مرحله دوم ۸۹ درصد و مرحله سوم بالاتر از میانگین کشوری چیزی در حدود ۵۶ درصد در شهرستان بیجار انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات امیر مرسا، تمامی کادر درمان در دورترین نقاط شهرستان بیجار و نیز عرض تبریک به سارا آهوان به عنوان رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان، مساعدت همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی به حوزه سلامت، بهداشت و درمان بیجار را اعلام کرد.

در ادامه امیر مرسا رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار آماری از عملکرد دو ساله‌ی مسئولیت خود ارائه داد و گفت: عملکرد تیم بهداشت و درمان به خصوص در امر واکسیناسیون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

به گفته او: با پیگیری‌های مستمر در سطح کشور توانستیم در آخرین هفته سال گذشته اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان بیجار جذب کنیم.

رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان بیجار از افزایش دو برابری جذب پزشکان متخصص (افزایش پزشک متخصص از ۱۵ به ۳۰ نفر) و دندانپزشک (افزایش دندانپزشک از ۷ به ۱۴ نفر) طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم از حجم مراجعات به درمانگاه بیمارستان امام حسین (ع) و نیز به شهر‌های دیگر به صورت چشمگیری کاسته است.

مرسا می گوید: فعال کردن صندوق خیریه بیمارستان امام حسین (ع)، جذب ۴ میلیارد تومان اعتبار، خرید تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش ۲ میلیارد تومان و نیز احداث و تجهیز بخشی از درمانگاه حسن آباد یاسوکند اقداماتی بود که با کمک خیرین به نتیجه رسید.

او همچنین خرید یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲ و نیم میلیارد تومان، خرید دو دستگاه دستگاه برق اضطراری، ۵ تخت تجهیزات کامل آی سی یو و افزایش دستگاه‌های ونتیلاتور به ۱۲ عدد را از اقدامات موثر در زمان کرونا خواند.

او گفت:از دیگرفعالیت‌های موثر حوزه‌ی درمان جذب ۴ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز بخش گرمایش شبکه بهداشت بیجار و خرید و نوسازی تخت‌های بیمارستانی بود.

در پایان امیر مرسا ضمن آرزوی موفقیت برای سارا آهوان به عنوان رئیس جدید شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان بیجار ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم به کار گیری نیرو‌های بومی شهرستان، ثبات مدیریتی و اولویت قرار دادن منافع مردم بتواند در توسعه‌ی هر چه بیشتر بیجار موثر واقع گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار