مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات مشترک دستگاه‌های اقتصادی با حوزه دانش بنیان و حتی تولیدات مشترک آن‌ها توسط دفتر هماهنگی امور اقتصادی بررسی و ارزیابی خواهد شد.

مجتبی شجاعی گفت: در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان استان و حتی کشور متاسفانه جایگاه خوبی نداشته و در رتبه ۶۰ دنیا قرار دارد این در حالی است که از نظر جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا به ایران اختصاص یافته است.

او گفت: با این وجود در سایر حوزه‌ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و حتی تجارت فیزیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت‌های دانش بنیان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح، تسریع و شفافیت فرایند‌ها استفاده شود و در نهایت هر دستگاه محصولات حاصل از همکاری خود با بخش دانش‌بنیان را ارائه دهد تا ملاکی برای ارزیابی عملکرد آن‌ها در این بخش باشد.

شجاعی گفت: توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت لازم و ضروری است، بنابراین همه مدیریت‌ها باید از ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه آن‌ها حمایت کنند چرا که این مهم علاوه بر اشتغالزایی افزایش تولید و رونق اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت.

او گفت: بهره بردن از تخصص دانش بنیان‌ها در کوتاه‌مدت بدون آزمون و خطا نیست، اما در بلند مدت رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت و از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.