مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نقص شفافیت در توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری قابل پذیرش نیست.

مجتبی شجاعی گفت: نظارت‌ها می‌بایست از دخالت سلایق و اعمال نظر‌های شخصی به سمت عدالت و شفافیت سیستمی میل پیدا کرده و سازمان‌ها باید در حوزه‌های اقتصادی با منظور جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده و رانت، بر اساس شعار، تکلیف و حجت شعار سال به سمت بهره مندی از دانش بنیان‌ها حرکت کنند که یقینا در کوتاه مدت بی آزمون و خطا نیز نیست، اما در بلند مدت رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت و از بی اعتمادی و هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

او گفت: بازنگری و ضرورت شفاف سازی در توزیع، تقسیم و نظارت بر آرد خام روستایی ضروری است و در همین راستا دو نرم افزار با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعاون روستایی، عشایری و غله استان، با همکاری پارک علم و فن آوری به عنوان دو محصول دانش بنیان به کمک این‌حوزه خواهند آمد.

شجاعی گفت: در سایر حوزه‌ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و فیزیکی و ... نیز، بخش دولتی و خصوصی می‌بایست از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها در استان پهناور سیستان و بلوچستان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح و تسریع فرایند‌ها و شفافیت فرایند‌ها استفاده کنند و در پایان سال هر دستگاه محصولات گوناگون و متنوع خود را از همکاری‌های مشترک با دانش بنیان‌ها ارائه دهد و این ملاکی بر ارزیابی دستگاه‌ها باشد.

او گفت: در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شده با تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان امید می‌رود ظرفیت و مزیت‌های استان در این حوزه با فرهنگ سازی و باور عمومی در بین مسئولان و جامعه در مسیر رشد، توسعه و آبادانی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار