مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نظارت‌های شفاف و به دور از دخالت‌های سلایق و اعمال نظرهای شخصی در حوزه‌های اقتصادی از بی‌اعتمادی در جامعه پیشگیری می‌کند.

مجتبی شجاعی گفت: مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید به دور از هر نوع سوءاستفاده و رانت، بر اساس تکلیف و شعار سال به سمت بهره مندی از دانش بنیان ها حرکت کنند، زیرا در کوتاه مدت بی آزمون و خطا نیست و در بلند مدت رضایتمندی عمومی را بدنبال داشته و از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

او  با تاکید بر لزوم افزایش شفافیت توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری با اهرم‌های نظارت الکترونیکی و بهره‌مندی از دانش بنیان‌ها طی یک ماه آتی گفت: بازنگری و ضرورت شفاف سازی در توزیع، تقسیم و نظارت بر آرد خام روستایی ضروری است و در همین راستا ۲ نرم افزار با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعاون روستایی، عشایری و غله استان، با همکاری پارک علم و فن آوری به عنوان ۲ محصول دانش بنیان به کمک این‌حوزه خواهند آمد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در سایر حوزه ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و فیزیکی نیز بخش دولتی و خصوصی می‌بایست از ظرفیت های دانش بنیان ها در استان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح، تسریع و شفافیت فرآیندها استفاده کنند و در پایان سال هر دستگاه محصولات گوناگون و متنوع خود را از همکاری های مشترک با دانش بنیان ها ارائه دهد و این ملاکی بر ارزیابی دستگاه‌ها باشد.

او گفت: در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شده با تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان امید می‌رود ظرفیت و مزیت‌های استان در این حوزه با فرهنگ سازی و باور عمومی در بین مسوولان و جامعه در مسیر رشد، توسعه و آبادانی قرار گیرد.

او می گوید: در اقتصادهای مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان باید گستره‌ای از شبکه نخبگان در جامعه به وجود آیند و با یکدیگر مرتبط شوند که پشتیبان و تسهیل کننده نوآوری، یادگیری و پویایی باشند.

شجاعی گفت: توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی و حتی برخی مدیریت ها با دیدگاه‌های سنتی وظیفه دارند از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنند زیرا این مهم علاوه‌بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:  استان و حتی کشور در زمینه شرکت های دانش بنیان جایگاه خوبی ندارند با وجود اینکه ایران در جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا را به خود اختصاص داده، اما در زمینه دانش بنیان در رده ۶۰ قرار داریم.

او گفت: سیر تحول و پیشرفت حوزه دانش بنیان دستگاه‌های اقتصادی استان توسط حوزه معاونت اقتصادی مکرر بررسی و تقویت و ارزیابی شده است.

او می گوید: حوزه اقتصادی استانداری، تکلیف خود می‌داند که با دستگاه‌های اقتصادی استان و پارک علم و فن آوری و سایر ظرفیت‌های نخبگان دانش بنیان زمینه توافق‌های بخش های دولتی و خصوصی را فراهم و در پایان ۱۴۰۱ کارنامه‌ای از اقدامات در این حوزه را منتشر کند.

شجاعی  گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف بویژه دستگاه‌های حوزه اقتصادی، در این شرایط جنگ اقتصادی با دشمن، نگاه بلند و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب را که بدرستی مبانی روز دنیای مدرن را می‌دانند و به آن اشراف دارند و بی جهت نیست که چندین ساله در تلاطم‌های اقتصادی هستیم که ایشان از سال‌ها قبل بر آن تأکید داشتند که متاسفانه به درستی متوجه آن نبودیم، فصل الخطاب قرار دهند و با این باور، مسیر اقدام دانش بنیان ها را در عمل و نه صرفا بر روی سربرگ های اداری به منصه ظهور برسانند.

او گفت: نقص شفافیت در توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری قابل پذیرش نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار