رسانه‌ها تایید کردند رژیم صهیونیستی آمادگی مقابله با موج جدید عملیات فلسطینیان را ندارد و تلاش‌های آن برای مهار این موج به شکست انجامیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند تلاش‌های این رژیم برای از بین بردن عوامل الهام بخش فلسطینیان و موج عملیات اخیر آن‌ها علیه این رژیم با شکست روبرو شده است. این در حالی است که ناظران بخصوص با توجه به تبدیل جنین به کانون مقابله با سازمان‌های نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر پیش بینی می‌کنند تعداد بیشتری از این نوع عملیات اجرا شود.

بنابر گزارش منال اسماعیل گزارشگر شبکه المیادین کابینه امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر و به همراه آن ارتش این رژیم بیهوده تلاش می‌کنند راه حلی برای متوقف کردن موج اخیر عملیات فلسطینیان یا کاستن از شدت آن پیدا کنند. نشست‌ها و رایزنی‌ها و تصمیم گیری‌های پی در پی به این نتیجه رسیده است که دولت اسرائیل و سازمان‌های امنیتی و نظامی آن آمادگی مقابله با موج کنونی عملیات فلسطینیان را ندارند. این در حالی است که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اوضاع امنیتی وخیمی در روز‌های آینده در انتظار این رژیم است.

یوسی کوبرفاسر رئیس سابق بخش تحقیقات در سازمان جاسوسی «أمان» رژیم صهیونیستی گفت: آنچه موج کنونی عملیات فلسطینیان را متمایز می‌کند اجرای عملیات در داخل خط سبز با استفاده از سلاح‌های گرم است که تغییر مهمی در فلسطینیان و حرکت به سمت نظامی کردن مقاومت به شمار می‌رود. به نظر من اسرائیل آمادگی مقابله با این رویکرد فلسطینیان را ندارد.

در ادامه گزارش المیادین آمده است: هر چند اسرائیل با هر عملیاتی که فلسطینیان اجرا می‌کنند بر شدت تهدیدات خود می‌افزاید، اما هیچ یک از تدابیر آن اعم از تقویت نیرو‌های میدانی و تشدید محدودیت‌ها علیه فلسطینیان و افزایش فعالیت سازمان‌های امنیتی نتوانسته است مسئله اردوگاه جنین را که به کانون نیرو‌های مقاومت تبدیل شده است، حل کند. این اردوگاه هم به مشکلی برای اسرائیل و هم به نمادی برای فلسطینیان تبدیل شده است.

نیر دفوری خبرنگار امور نظامی کانال دوازدهم تلویزیون رژیم اشغالگر در این خصوص گفت: ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است فشار‌ها را بر جنین به دلیل اینکه عملیات اخیر از آنجا نشأت گرفته، افزایش دهد تا جلوی این حملات روز افزون را بگیرد. 

گزارشگر المیادین در پایان تاکید کرد تحلیلگران صهیونیستی معتقدند جنین به یک مرکز تبدیل شده است. سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در جنین با پدیده‌ای نادر روبرو شده اند که طی آن گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین سرنوشت مشترکی برای خود قائل هستند و نیرو‌های آن‌ها دوشادوش یکدیگر در اردوگاه با نیرو‌های اسرائیل می‌جنگند و جنین را نماد افتخار خود می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار