مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از انجام بیش از ۳۳ هزار تست کرونا در این شهرستان خبر داد.

هاشم طاهری گفت: با تلاش شبانه روزی همه همکاران از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون در کلیه مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بهمئی جمعا تعداد ۳۳۹۶۴ تست کرونا از شهروندان گرفته شد.

او می گوید: ۵۷ درصد از تست‌ها تست رپید بوده که جواب آن ها به صورت فوری در همان محل در اختیار بیماران قرار می‌گرفت و ۴۳ درصد از تست ها تست پی‌.سی‌.آر بوده که به آزمایشگاه مرکزی یاسوج‌ و یا آزمایشگاه دهدشت ارسال و غالبا بعد از گذشت دو یا سه روز جواب در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

طاهری گفت: از مجموع تست های گرفته شده از ابتدا تاکنون تعداد ۶۸۹۳ تست‌ها (۲۰ درصد) نمونه ها مثبت بوده که از این تعداد، ۶۸۲۹ تن تاکنون بهبود یافته و تعداد ۱۵ تن در حال گذراندن دوره درمان خود هستند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و از مردم خواست که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کرده و همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که اگر شهرستان ما در وضعیت مناسبی از نظر این بیماری قرار دارد نتیجه همکاری قابل تقدیر مردم و احساس مسئولیت آن ها خصوصا اقدام به جا و به موقع در خصوص دریافت واکسن است.

او می گوید: مردم ما روزهای سختی را در دوران کرونایی سپری کردند و متاسفانه تعدادی از همشهریان نیز جان خود را از دست دادند اگر چه گاها بی توجهی هایی نسبت به سلامت عموم شهرستان در بعضی جاها دیده شد اما در مجموع به اذعان مسئولان و کارشناسان استانی و کشوری مردم ما رفتار بسیار مناسبی با بیماری در این دوران از خود نشان دادند.

طاهری گفت: همدلی، همیاری و همکاری مردم و نهادهای دولتی و مردمی با هم و با سربازان سلامت منتج به نتایجی شد و با توجه به اینکه شهرستان فاقد بیمارستان و امکانات تخصصی تشخیصی و درمانی بوده بعضا تحلیل داده ها و آمار شهرستان بهمئی کارشناسان فن را به تحیر وا داشته است.

او می گوید: مردم در صورت داشتن علائم می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ جهت انجام تست کرونا به مرکز خدمات جامع سلامت شهری شبانه روزی لیکک و هم چنین همه مراکز بهداشتی درمانی در سراسر شهرستان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.