رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پایش باقیمانده‌های دارو و سموم در مراکز جمع آوری شیر در حال برگزاری است.

مختار رجایی فر گفت: طرح پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در شیر خام در مراکز تولید و جمع آوری شیر و کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.
 
او می گوید: همه شرایط و ضوابط بهداشتی در طول زنجیره غذایی از تولید تا مصرف باید رعایت شود تا فرآورده سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.
 
رجایی فر گفت: دامپزشکی براساس وظایف ذاتی برای کنترل وارتقای سلامت شیرخام برنامه های متعددی را برعهده دارد که انجام پایش های فصلی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، مراکز جمع آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکز عرضه از مهمترین این برنامه ها است.
 
به گفته رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان، هدف از اجرای این طرح را شناسایی نقاط بحرانی ناشی از مصرف شیر خام و فرآورده‌های حاصل از آن و در نتیجه ارتقای سلامت شیر خام و آموزش‌های لازم برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی واحد‌های مورد پایش و همچنین ارائه راهکار‌های اصولی و فنی جهت کاهش مخاطرات شیر عنوان کرد.
 
او می گوید: در این طرح ۱۲ واحد صنعتی و روستایی پایش و تا پایان هفته جاری شاخص های بهداشتی آن ها ارزیابی می شوند.
 
رجائی فر با تأکید بر اهمیت سلامت شیر در همه فرآورده‌های خام دامی، از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.             
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.