بازرسان سازمان صمت یک کارگاه زیرزمینی ساخت لوازم یدکی تقلبی ماشین در اراک کشف کردند.

بازرسان سازمان صمت استان مرکزی یک کارگاه زیرزمینی ساخت لوازم یدکی تقلبی ماشین در اراک کشف کرده و به مراجع قضایی معرفی کردند.

جودکی رئیس سازمان صمت استان مرکزی این خبر را به صورت زیر تشریح کرد.

متصدی این کارگاه زیرزمینی با خرید لوازم یدکی دست دوم و معیوب اقدام به رنگ کردن و آماده سازی و نصب نشان‌های تجاری معروف می‌نمود و آن را به عنوان لوازم یدکی نو به بازار عرضه می‌کرد.

با توجه به اینکه لوازم یدکی ماشین ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندن در جامعه دارد و قطعات تقلبی، معیوب و فرسوده در حادثه ساز بودن تصادفات رانندگی موثر است، وزارت صمت با اجرای طرح نظارت و بازرسی به دنبال جلوگیری از عرضه کالای تقلبی و قاچاق در بازار است.

استان مرکزی در طرح بازرسی صنوف عرضه لوازم یدکی وزارت صمت آزمونه (پایلوت) است و ۲۶ گروه بازرسی این سازمان در استان با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی اداره کل استاندارد، اتحادیه عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو و سازمان اصناف با صنوف متخلف برخورد می‌کنند.


با توجه به مشکلات حوزه توزیع لوزام یدکی و تصادفات و حوادث رانندگی ِناشی از استفاده کالا‌های قاچاق یا لوازم یدکی معیوب، طرح نظارت بر بازار لوازم یدکی استان مرکزی و جمع اوری لوازم یدکی قاچاق و معیوب از دیروز شنبه در استان مرکزی به عنوان استان آزمونه (پایلوت) آغاز شد.

این طرح، با هماهنگی اداره کل استاندارد، تعزیرات حکومتی، ناجا و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود و پیش از اجرای طرح در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین برای توجیه کسبه، جلسه هماهنگی با صنوف برگزار شد.

سرپرست اداره صمت استان مرکزی از تولیدکنندگان لوازم یدکی در استان خواسته طبق وعده قبلی، سطح عرضه را افزایش می‌دهند تا با جمع آوری لوازم تقلبی کمبودی در بازار این کالاها، ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.