مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از اعزام ۲ هزار و۹۷۰ مبلغ به سراسر استان در ماه رمضان و فعالیت آنها در محورهای مشخصی همچون بیان احکام، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن قانع در خصوص اقدامات فرهنگی ویژه ایام رمضان، گفت: معنویت افزایی و معرفت محوری دو راهبرد اساسی است که اگر دستگاه‌های فرهنگی در ترویج و تثبیت آن اهتمام ورزند، زمینه دستیابی به حیات طیبه فراهم خواهد شد. 

او گفت: در ماه مبارک رمضان و در مجموع اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان، با مدنظر قرار دادن معرفت افزایی و معرفت محوری و براساس مأموریت‌های کلان که بر عهده داریم در حوزه گفتمان سازی دینی، اعزام مبلغ، فعالیت‌های قرآنی، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی و فرق و مذاهب و مساجد نیز فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است.

حجت الاسلام قانع گفت: در حوزه گفتمان سازی با با دو رویکرد مطرح شده موضوع جهاد تبیین که موضوع مد نظر مقام معظم رهبری بوده را چراغ راه قرار داده و به تفسیر‌های تخصصی به شکل ویژه تری به آن نگاه کردیم.

او گفت: امسال نیز پس از دو سال از شیوع کرونا شاهد اعزام ۲ هزار ۹۷۰ مبلغ به سراسر استان بودیم که این مبلغین هر کدام عهده دار تبیین محور‌های مشخص در خصوص بیان احکام، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، ماه رمضان و دهه نودی ها، جز خوانی و تجوید هستند.

حجت الاسلام قانع گفت: پروژه‌های فعالیت قرآنی نیز با تمرکز بر جلسات پروژه‌های تفسیری است که با محوریت آثار تفسیری بزرگانی همچون تفسیر آیت الله مطهری در رابطه با کناب قرآن، کتاب تفسیر شریف الامیزان و کتاب اخلاق در قرآن آیت الله مکارم شیرازی به عنوان سر فصل‌های این نشست‌ها بوده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت‌های هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی نیز نشست‌های مناجات و معنویت افزا را شاهد بودیم که از ظرفیت این هیئت‌ها در شب‌های قدر استفاده خواهیم کرد.

او گفت: در حوزه فرق و مذاهب نیز امسال شاهد برگزاری ۲۰ برنامه در مناطق مشترک و تلفیقی هستیم که توسط سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اجرای برنامه‌های آن‌ها داده شده است.

حجت الاسلام قانع گفت: تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان و بویژه سازمان تبلیغات اسلامی اینست که از اجرای برنامه‌های سوری و ظاهری پرهیز و قدری عمیق‌تر وارد شود و به حوزه معرفتی و عقلانیت اجتماعی را تحت شعاع خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.