معاون توسعه‌مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتصال ۱۶ سامانه صدور مجوز‌های این وزارتخانه به درگاه ملی مجوز‌های کشور خبر داد.

سید محمود اسلامی گفت: این وزارتخانه در راستای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، تاکنون ۱۶ سامانه صدور مجوز‌های خود را به درگاه ملی متصل کرده و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار با تکیه بر سه عامل کاهش زمان، کاهش هزینه و کاهش مراحل صدور انجام شده است.

متقاضیان مجوز‌های مربوط به سازمان امور سینمایی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، معاونت فرهنگی، معاونت هنری، دبیرخانه رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزات کشور از این خدمات استفاده کنند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی، توسعه و ترویج فرهنگ کسب و کار ایران، گفت: مرکز توسعه فرهنگ، هنر و فناوری اطلاعات وزارت ارشاد در تلاش است تا تمامی خدمات این وزارتخانه به درگاه ملی متصل شود

طبق ماده ۷ قانون اصل ۴۴ همه دستگاه‌هایی که مجوز صادر می‌کنند باید تمام مدارک و شرایط صدور مجوز را در درگاه ملی و تخصصی خود بگذارند و مردم به صورت الکترونیکی مدارک را ارسال و سپس مجوز را دریافت کنند.

درگاه ملی مجوز‌های کشور باعث تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام، چندین هفته هست که برای ثبت نام و ورود به درگاه ملی مجوز های کشور تلاش میکنیم. متاسفانه در ابتدا با پیغام "عدم اتصال به ثبت احوال" امکان ثبت نام اولیه برای ورود به سامانه وجود نداشت. در حال حاضر ثبت نام انجام ولی پس از ثبت درخواست مجوز با همان پیغام عدم اتصال به ثبت احوال فعلا منتظر تایید هست. نمیدونم تا حالا کسی از این درگاه تونسته مجوزی بگیره یا نه. الته ظاهرا مجوزی توسط مراجع ذی ربط صادر میشه و اینجا فقط یک کد رهگیری میدن. در کل سدی شده برای اخذ مجوز.
به اتحادیه صنفی مراجعه کردیم و اتحادیه نیز از این موضوع شکایت داشتن.
لطفا اول همه زیر ساخت ها تامین و امتحان بشه بعدا مردم در صف قرار بگیرن.
با تشکر
آخرین اخبار