فرمانده انتظامی مهاباد با هشدار به شهروندان گفت که افراد از نگهداری عکس‌های خانوادگی در گوشی تلفن همراه اجتناب کنند.

سرهنگ محمد توحیدی گفت: والدین از ذخیره نبودن تصاویر شخصی و خانوادگی و اطلاعات مهم کاری بر روی گوشی یا تبلت فرزندان اطمینان حاصل کنند، زیرا بر اثر این غفلت و سهل‌انگاری، ممکن است مورد تهدید، مزاحمت، اخاذی یا هتک حیثیت قرار بگیرند.

وی گفت: فرزندان باید بیاموزند که مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری باشند و از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک‌های تبلیغ‌شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارند به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: با توجه به نداشتن آگاهی و دانش کافی، فضای مجازی محیط ایمنی برای حضور کودکان و نوجوانان نیست و استفاده غیر‌اصولی فرزندان از این فضا می‌تواند کودکان و نوجوانان را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر قرار دهد.

سرهنگ توحیدی گفت: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آن‌ها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی دیگر کاربران از نظر قانون گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.