استاندار ایلام با اشاره به کاهش بارش نزولات جوی در سال گذشته، گفت: کارگروه مدیریت مصرف آب در استان ایلام فعال شده است.

به گفته آقای حسن بهرام نیا در دیدار با امام جمعه شهرستان چرداول، پارسال بارش در حد مطلوب و رضایت بخش نبود و در استان ایلام با ۴۵ درصد افت آبی در پشت سد‌ها مواجه هستیم.

او گفت: تغییر نوع کشت برای مدیریت مصرف آب از طریق سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و از ائمه جمعه به دلیل نفوذ کلام بالا نیز خواستاریم در خطبه‌های نماز جمعه موضوع مدیریت مصرف آب را بیان کنید.

استاندار ایلام ادامه داد: سال جدید علوفه لازم برای دامداران اختصاص داده شده و دام‌های غیرمولد هم از آنان خریداری می‌شود.

بهرام نیا با بیان اینکه هر سال یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود، گفت: مردم باید از این فرصت استفاده کنند و فرماندار چرداول نیز موضوع ساخت مسکن ملی را در این شهرستان پیگیری کند.

استاندار ایلام، خدمت به مردم را مهم‌ترین شاخصه دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: دولت به حمایت نیاز دارد چرا که علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه، کار‌های رفاهی و خدماتی و عمرانی بیشتر شده است.

او نصایح ائمه جمعه را در بهبود وضعیت موجود بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: لازمه رفع این مشکلات اهتمام همه جانبه و انسجام در تمامی امور است.

امام جمعه چرداول نیز در این دیدار گفت: چرداول نیاز به نگاه جدی مسئولان دارد، این شهرستان سه هزار و ۵۰۰ هکتار دارد که تنها ۷۰ هکتار آن مجهز به آبیاری پیشرفته است.

حجت الاسلام محمدجواد قنبربیگی گفت: سال جدید باید تمرکز همه مدیران برای تحقق شعار باشد و برای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 تجدید دیدار با مردم، و پایش و رصد مشکلات وضع موجود و بازدید از چندین طرح از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سفر استاندار به چرداول است.

برچسب ها: رفع مشکلات ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.