مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان شامل ۱۱ زن و ۲۶۴ مرد از ابتدای سال تا پایان بهمن سال گذشته آزاد شدند.

یداله روحانی منش گفت: از این تعداد ۱۷۵ نفر از آن‌ها برای مسائل مالی، ۶۲ نفر برای پرداخت مهریه، ۲۹ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و ۸ نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

او گفت: مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۷۱ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان بود و شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند و در این مدت با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان بدهی زندانیان از سوی شاکیان پرونده بخشیده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان از این میزان بدهی نیز از سوی خود زندانیان به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش در ادامه گفت: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آن‌ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۴۶ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته او، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده‌های مالی و دیه بیش از ۵ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان بوده همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.