مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت:با اجرای پروژه ی تبدیل شبکه برق ۳۸ روستای واقع در محور سقز به بانه به کابل خود نگهدار روستا‌های عاری از شبکه سیم مسی در این شهرستان به ۱۲۰ روستا افزایش یافت.

عبدالله ابراهیمی گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص انجام شده در حوزه اصلاح و بهسازی شبکه، تبدیل شبکه سیم مسی ۳۸ روستای واقع در مسیر سقز به بانه به کابل خودنگهدار بود که در سال ۱۴۰۰ آغاز و در همان سال نیز به اتمام رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت برق برخوردارند، و با اجرای این پروژه تعداد روستا‌های عاری از شبکه سیم مسی در شهرستان سقز به ۱۲۰ روستا افزایش یافت.

به گفته او در مجموع برای تبدیل ۴۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در این روستا‌ها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ابراهیمی می گوید: همزمان با اجرای این پروژه شبکه برق ۴ روستای قبغلو، شیخ چوپان، هیجانان و خیدر نیز با جابجایی و نصب ۱۱۲ تیر روشنایی به طور کامل نوسازی و اصلاح شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در ادامه گفت: با اجرای این پروژه بخش زیادی ازمشکلات شبکه‌های فشارضعیف درروستا‌های شهرستان سقزمرتفع می‌شود و بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۱ شبکه برق تمام روستا‌های این شهرستان به کابل خودنگهدارتبدیل خواهد شد.

او می گوید:طول شبکه فشار ضعیف در مناطق شهری و روستایی شهرستان سقز ۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۵۰۰ کیلومتر آن تعمیر و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گفته ابراهیمی هدف از اجرای این پروژه حذف شبکه‌های فرسوده، افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و روستایی واستاندارد سازی شبکه می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.