سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

پارسال حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد.

آقای ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش مکانیزاسیون استان در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

از این مقدار سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال در قالب منابع خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون به تعداد ۵۷۷ فقره پرونده متقاضیان به شعب بانک عامل ارجاع و پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


میزان اعتبارات ابلاغی و تعهدی هم  ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های انجام شده این مقدار منابع به ۶۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت، مقدار منابع اعتباری به صورت ۸۰ درصد تسهیلات ۵ ساله و ۲۰ درصد سهم متقاضی با احتساب سهم آورده متقاضی حدود هزار میلیارد ریال بود.

همچنین علاوه بر یک هزار میلیارد ریال تسهیلات منابع اعتباری ویژه مکانیزاسیون تعداد ۱۰۰ نفر از متقاضیان نسبت به خرید نقدی انواع تراکتور و ادوات و تجهیزات اقدام کردند که سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد بوده است.

به طور کلی مجموعا با احتساب تسهیلات بانکی و خرید نقدی ماشین آلات و ادوات از سوی بهره‌برداران در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان، سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

با سرمایه‌گذاری انجام شده تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون و خرید نقدی متقاضیان ۳۷۰ دستگاه انواع تراکتور، ۱۵ دستگاه کمباین، ۱۸۶ دستگاه انواع تیلر و ۳۰۶ دستگاه انواع تجهیزات به بخش کشاورزی وارد شد.

شاخص ضریب مکانیزاسیون استان در سال قبل ۰.۱۶ رشد داشته و به عدد ۲.۰۶ اسب بخار در هکتار رسیده است و همچنین شاخص درجه مکانیزاسیون هم ۳ درصد رشد داشته و به عدد ۸۸ درصد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار