هم‌اکنون ۱۳ هزار و ۷۵۷ دستگاه ادوات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - امرالله اسماعیلی رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون، در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان، امسال ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شد.

امسال ۳۷۲ دستگاه انواع نیرو محرکه شامل تراکتور، کمباین و تیلر و ۲۷۹ دستگاه ادوات و تجهیزات کشاورزی در استان تهیه و بین کشاورزان توزیع شده است و درجه مکانیزاسیون استان هم‌اکنون ۷۸ درصد است.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون طرح کشاورزی حفاظتی در سطح بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود که از این میزان ۲۰ هزار هکتار کم خاک‌ورزی و مابقی بی‌خاک‌ورزی است.

درحال حاضر ۱۳ هزار و ۷۵۷ دستگاه ادوات کشاورزی در استان فعال است که هشت هزار و ۴۵۲ دستگاه تراکتور زراعی، یک‌هزار و ۹۵ دستگاه تراکتور، ۱۴۸ دستگاه کمباین غلات است که از این تعداد ۶۰ درصد عمر کمتر از هفت سال دارند.

در استان ۱۱۵ دستگاه کمباین برنج، سه هزار و ۳۵۰ دستگاه تیلر،۲۵۰ دستگاه دروگر، ۱۲ دستگاه چاپر خودگران، ۱۰۸ دستگاه چاپر کششی و یک‌هزار و ۱۳۳ دستگاه کارنده فعال است.

اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌های فعال حوزه کشاورزی از سه سال گذشته با همکاری پلیس راهور و مرکز شماره‌گذاری اجرایی شد و از مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور موجود در استان، ۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه تراکتور شماره‌گذاری شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار