معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موردی از ابتلا به سرخک در بین جمعیت ایرانی و بومی زیر پوشش این دانشگاه در این استان مشاهده نشده است.

جواد حسینی گفت: تنها ۲ مورد ابتلا به سرخک برای پارسال در مشهد و در بین ۲ کودک تبعه افغانستان ثبت شده است.

او گفت: پس از مشاهده این ۲ مورد مثبت سرخک، تمام کودکان و افراد در ارتباط با این کودکان، تحت بررسی قرار گرفت و در صورت نیاز واکسینه شدند که خوشبختانه آزمایش‌های همه ان‌ها از نظر ابتلا به سرخک منفی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سطح پوشش واکسیناسیون بیماری‌های مختلف مانند سرخک در کشور‌های مجاور و همسایه چندان مساعد نیست، که در کشورمان پوشش واکسیناسیون بیماری‌های فراگیر و قابل قبول است.

حسینی گفت: اکنون پوشش واکسیناسیون بیماری سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۶ درصد و رضایت بخش است.

او گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که با علائمی مانند تب و راش پوستی خود را نشان می‌دهد و ربطی به کرونا ندارد و توصیه می‌کنیم مادران در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان به مراکز سفید یا پایگاه‌های بهداشتی "پاک" مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری سرخک به طور معمول با تب بالا شروع می‌شود و بی‌حالی و بی‌اشتهایی، ایجاد دانه‌های قرمز در صورت و گردن و کل بدن، علایم تنفسی و سرفه، آب ریزش بینی و ایجاد مخاط چشمی از دیگر علایم این بیماری به شمار می‌رود.

به گفته او واکسیناسیون سرخک با نام ام. ام. آر شامل سه واکسن سرخک، سرخچه و ارویون است که در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودک تزریق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.