رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال همه‌گیری شدید سرخک در کشور‌های مجاور،واکسیناسیون تکمیلی MMR در مناطق تجمیعی اتباع غیر ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

زهرا نهبندانی گفت: ابتلا به بیماری سرخک می‌تواند وضعیت حذف بیماری سرخک را در کشورمان متاثر کند لذا ضروری است موارد تاخیری نوبت اول و دوم واکسن MMR در اسرع وقت شناسایی و نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام شود، در این راستا آموزش و بازآموزی کارکنان بهداشت و واکسیناتور در خصوص نحوه نگهداری، بازسازی واکسن و تزریق صحیح آن انجام می‌شود.

او گفت: در تمامی شهرستان‌ها پوشش نوبت اول و دوم واکسن MMR باید بالای ۹۵ درصد باشد و معیار محاسبه پوشش نیز سامانه‌های الکترونیک سلامت هستند، لذا ورود داده‌های واکسیناسیون در سامانه مورد تاکید و نظارت دقیق قرار بگیرد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حساس سازی و هشدار به مراکز بهداشتی درمانی اعم از دولتی و خصوصی در خصوص بیماری سرخک انجام می‌شود تا در برخورد با هرگونه تب و بثورات جلدی مانند ماکولوپاپولر بلافاصله اقدامات جداسازی تنفسی برای پیشگیری از انتقال احتمالی سرخک به سایرین انجام شود.

نهبندانی گفت: واکسیناسیون تکمیلی با واکسن MMR در مناطق تجمیعی اتباع غیر ایرانی به ویژه جدید الورود‌ها در اولویت قرار گرفته و ذخیره لازم از واکسن MR یا MMR برای پاسخ سریع به مسافرین کشور افغانستان نسبت به بیماری سرخک و علایم آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.