تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به سد آق‌بلاغ

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل سد آق‌بلاغ به آن اختصاص یافت.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: سد آق‌بلاغ ۱۵ سال تعطیل بوده است اما این سد به منظور تکمیل و از سرگیری ساخت و ساز  پارسال اعتبار گرفت و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به آن اختصاص یافت.

شهرستان بروجن توسعه یافتگی متناسب با سند آمایش سرزمین را ندارد و گلوگاه توسعه آب است، دشت فرادنبه بروجن ۳۰ سال پیش ممنوعه شده اما هیچ طرح پایداری برای توسعه پایدار آب چهارمحال و بختیاری رقم نخورده است و امروز ۹۵ درصد دشت‌های استان ممنوعه شده چرا که کاری صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید


یک ماه پیش در استان خط لوله طرح انتقال آب بن به بروجن به منبع وصل شد و آبگیر نیز با تدابیری مسئله آن رفع می‌شود که در سال ۱۴۰۱ این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

با وحدت نمایندگان چهارمحال و بختیاری کار‌های بسیار خوبی در مورد آب شده که در آینده ثمرات آن را برای استان و شهرستان بروجن خواهیم دید.

رودخانه آق بلاغ یکی از رودخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن است که در مسیر تالاب گندمان تا تالاب چغاخور قرار دارد.

این رودخانه به منظور تامین آب کشاورزی روستا‌های پایین دست تالاب چغاخور، تامین آب دام و تامین آب تالاب گندمان و... از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار