گروه‌های استهلال استان مرکزی هلال ماه رمضان را روئیت نکردند.

ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد بر اساس گزارش ستاد‌های استهلال و گروه‌های رصدی دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور که به همراه تجهیزات رصدی در غروب امروز (جمعه) اقدام به استهلال کردند، رؤیت هلال ماه رمضان در غروب روز جمعه امکان پذیر نبوده و بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و غرّه (اول) ماه رمضان ۱۴۴۳ روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه خواهد بود.

برای رصد هلال ماه مبارک رمضان ۸ تیم متخصص به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام شده بودند و نتیجه فعالیت این گروه‌ها به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد.

طبق گزارش ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در شهر‌های اراک، خمین، محلات، تفرش، کمیجان، ساوه و زرندیه با وجود اینکه هوا غالباً ابری و یا غبارآلود بود، اما هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشد.

حجت الاسلام میرزایی مسئول ستاد استهلال استان مرکزی گفت: گروه‌های رصد با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات نجوم و تلکسکوپ‌های دقیق در سطح هفت شهرستان استان در برنامه رصد هلال ماه رمضان مشارکت دارشتند.

به گفته حجت الاسلام میرزایی هر گروه رصد هلال ماه شوال متشکل از ۵ تا ۱۰ نفر است و با تجهیزات و امکانات کامل فعالیت خود را برای رویت ماه رمضان آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.