حجت الاسلام سید ناصر حیدری گفت: مسجد جامع یزد پربازدیدترین جاذبه گردشگری در استان یزد است.

حجت الاسلام سید ناصر حیدری گفت: برخلاف اماکن گردشگری مانند آتشکده و باغ دولت‌آباد که در آن‌ها بلیط‌فروشی صورت می‌گیرد و از این حیث دارای آمار بازدید‌های کاملاً مشخصی هستند، بازدید از مسجد جامع یزد رایگان است و آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

او گفت: با این حال به طور غیررسمی برآورد می‌شود طی ایام نوروز بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر و حتی حدود ۱۴۰ هزار بازدید از این جاذبه گردشگری شهر میراث جهانی یزد انجام شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد، میانگین بازدید روزانه از مجموعه مسجد جامع یزد بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر است که از این لحاظ رکورددار در بین بنا‌های تاریخی و گردشگری استان یزد است.

حجت الاسلام حیدری گفت: مساجد جامع با برخورداری از بیشترین و متنوع‌ترین کارآیی در قلب اجتماعات شهرسازی قدیم قرار داشته‌اند و با توجه به وسعت و گستردگی آن‌ها به عنوان نمونه در مورد مسجد جامع یزد که دارای ایوان بزرگ و چهار شبستان است به جز عبادت و نمازخانه دارای کارکرد‌های متعددی اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هنری نیز بوده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در راستای معرفی همین کارکردها، از سوی نوروزگاه مسجد جامع برنامه‌های متعددی طراحی شده که در هر شیفت کاری به همت ۷۰ نفر اجرایی و ارائه خدمت به گردشگران و مسافران نوروزی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.