مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:در ایام عید یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۸۳۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی نسبت به قبل از کرونا ۵ درصد افزایش یافت.

یعقوب گویلیان گفت: اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا در استان کردستان ۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ابتدای روز ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۰ فروردین‌ماه سال جاری، ۲۷۸ هزار و ۷۳۴ نفر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ... استان کردستان اقامت داشته که در مقایسه با نوروز سال ۹۸ رشد ۵ درصد را نشان می‌دهد.

او می گوید تمام امکانات برای خدمات‌دهی مسافران و گردشگران نوروزی به‌کار گرفته شده است و امسال بنابر دستور وزارت میراث فرهنگی هیچ گونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی نداشته‌ایم.

گویلیان گفت: همچنین در این طول این مدت یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۸۳۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده که این میزان مسافر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا ۳۶ درصد رشد یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:این افزایش آمار اقامت و بازدید روزنه امیدی برای رونق مجدد و رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در کردستان است.

او می گوید: خوشبختانه پس از دو سال رکود صنعت گردشگری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، دوباره شاهد رونق این صنعت در کردستان و تمامی کشور هستیم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.