مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از رشد چشمگیر فروش محصولات صنایع‌دستی نسبت به نوروز دو سال گذشته در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان گفت:نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات، در هفت نقطه استان از دوم فروردین‌ماه امسال دایر شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:در این نمایشگاه محصولاتی شاخص و بومی از استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع‌چوب، زیورآلات، جولایی، لباس کردی و... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او گفت:هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها احیا و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی می باشد ،معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌هایی این اداره‌کل برای نوروز امسال است که خوشبختانه مورد استقبال مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

گویلیان گ۴ت:صنایع‌دستی استان کردستان با دارا بودن ویژگی‌های منحصربفرد از جمله بارفرهنگی غنی و متنوع، می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه صنعت گردشگری استان ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان‌بافی دیوزناو، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.