مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بیش از ۵۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

یعقوب گویلیان گفت:براساس آمار‌های موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا ۱۰ فروردین‌ماه سال‌جاری، ۵۵ هزارو ۶۰۱ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز است.

به گفته او خانه کرد سنندج در بین جاذبه‌های تاریخی استان با ۱۹ هزارو ۲۵۲ بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است.

گویلیان گفت:کاخ موزه خسروآباد با ۱۳ هزارو ۹۶۱ نفر و موزه سنندج با ۵ هزارو ۸۴۵ نفر، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران از این آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهارهزارو ۳۴۰ نفر، مسجد جامع سنندج سه هزار و ۳۸۸ نفر، حمام حاج صالح سقز چهارهزارو ۱۸۰ نفر، غار باستانی کرفتو دوهزار و ۳۸۸ نفر و تپه باستانی زیویه دوهزارو ۷۵ نفر بوده است.

او می گوید:در همین مدت آمار بازدیدکنندگان از سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستا‌های هدف گردشگری و بازار‌های تاریخی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ نفر بوده است.

گویلیان گفت: ورود مسافران به استان در این ایام، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و خوشبختانه با تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شد تا مسافرین و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب بنا‌های تاریخی و فرهنگی استان بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.